خبرگزاری کار ایران

تصویب لایحه مجوز واگذاری حق بهره‌برداری از ۱۴ ملک و زمین متعلق به شهرداری تهران به منظور فعالیت‌های عام‌المنفعه

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۸۴۱

با رای اعضای شورای شهر لایحه مجوز واگذاری حق بهره‌برداری از ۱۴ ملک و زمین متعلق به شهرداری تهران به منظور فعالیت‌های عام المنفعه تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به بررسی یک فوریتی لایحه در خصوص مجوز واگذاری حق بهره برداری از ۱۴ ملک و زمین متعلق به شهرداری تهران به منظور فعالیت‌های عام‌المنفعه بیان کرد: لایحه تعیین و تکلیف املاک بند ۶ ماده ۵۵ را ۷/۱۶ شهردار تهران ارسال کردند و جلسات متعددی با سه تا کمیسیون مرتبط برگزار شد و در آنها بحث کردیم بعد از آن شورا تقاضا کرد که فقط املاکی که نیازمند مجوز هستند را برای آنها ارسال کنیم که آقای شهردار در ۱۱/۵ این نامه را هم ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: با وجودی که فوریت لایحه تصویب شده اما خود لایحه هنوز تصویب نشده و تقاضا دارم که دوستان زودتر بررسی‌ این لایحه را در در دستور بگذارند، چون یکی از نیازهای اصلی شهرداری است.

یگانه گفت: ما تقاضایی داشتیم و همه بخش‌هایی که نیازمند صدور مجوز بهره‌برداری هستند یا تمدید مجوز بهره‌برداری می‌خواهند را فرستادیم ولی یک بخشی را نیاز داریم تا زودتر جواب بگیریم و همه مواردی که شهرداری تصمیم گرفته است تا پس بگیرد، آنها توسط سازمان املاک و معاونت مالی در فرایند پس گرفتن است  این ۱۴ ملک عمدتاً مواردی هستند که توسط خیرین در حال ساخت یا تکمیل هستند و ما تا نتوانیم مجوز شورا را بگیریم فرایند طول می‌کشد.

وی ادامه داد: و اگر این فرایند کند یا عادی باشد، باعث انصراف و بی‌سرانجام ماندن تلاش‌های شهرداری خواهد شد که اغلب آن هم موارد مرتبط با حوزه بهداشتی درمانی و آسیب‌های اجتماعی است.

یگانه گفت: امیدواریم سریع‌تر شورا مجوزها را بگیرد. تا کسانی که می‌خواهند زودتر سرمایه گذاری کنند مثلا انجمن اتیسم زمینی می‌خواهد و خیر آماده‌ی ترمیم و تکمیل است.

در نهایت این لایحه با " ۱۵" رای موافق تصویب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز