خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

احتمال تعویق در برگزاری امتحانات نهایی/ در صورت واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان آموزش در سال تحصیلی آینده حضوری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۸۰۸

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره شیوه آموزش دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده گفت: مقام عالی وزارت در ستاد مقابله با کرونا تقاضا کردند که واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان هم انجام شود. اگر این کار صورت بگیرد، انشالله سال تحصیلی آینده متفاوت و به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

«عبدالرضا فولادوند» مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره گلایه‌های مطرح شده در مورد برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری بیان کرد: ما تا پایان سال تحصیلی و اتمام کلاس‌های دانش آموزان یک ماه دیگر زمان داریم. اولین امتحان نهایی حدودا اواخر اردیبهشت برگزار خواهد شد، از این رو بهتر است تصمیم قطعی را در زمان مناسب گرفت. 

وی ادامه داد: ما برای برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم هیچ جایگزینی به جز آزمون حضوری نداریم، زیرا پایه نهم رشته تحصیلی دانش‌آموز پایه دهم و متوسطه دوم را مشخص می‌کند و یک سری دروس هدف مهم دارد که جمع نمرات آن برای تعیین رشته در پایه دهم لحاظ می‌شود. همچنین ۷۰ درصد برگه امتحانی در نتیجه تاثیر مستقیم خواهد داشت. 

فولادوند در خصوص اهمیت امتحان نهایی پایه دوازدهم اظهار داشت: وضعیت نمرات در پایه دوازدهم نیز ۳۰ درصد در کنکور به عنوان سوابق تحصیلی و جمع‌بندی رتبه دانش آموز در کنکور نقش مهمی دارد. به همین دلیل برای اینها هیچ جایگزینی نمی‌توان پیدا کرد به جز اینکه به فراخور وضعیت احتمال دارد، امتحانات را عقب‌تر بیندازیم، اما ما تدابیری اندیشیده‌ایم زیرا سال گذشته هم همین تجربه را داشتیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سوال که اما سال گذشته وضعیت استان تهران در زمان برگزاری امتحانات نهایی به نسبت امروز وضعیت قابل قبول‌تری داشت، بیان کرد: ما یک ماه فرصت داریم و باید منتظر باشیم تا ببینیم وضعیت تهران از قرمز به سمت نارنجی و زرد می‌رود یا خیر؟ اگر وضعیت قرمز باقی بماند این صحبت  درست است. بنابراین فعلا فرصت داریم تا بدانیم چه اتفاقی می‌افتد و ما می‌توانیم مقدمات برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و نهم را فراهم کنیم. 

فولادوند درباره اقداماتی که سال گذشته برای برگزاری امتحانات نهایی صورت گرفت، توضیح داد: سال گذشته ۲۷۰ حوزه به ۴۷۰ حوزه افزایش یافت، همچنین در سنوات گذشته حوزه‌های ما حداقل ۲۵۰ نفری بودند اما سال گذشته بیش از ۱۳۰ نفر در هر حوزه وجود نداشته است. ضمن اینکه در هر حوزه یک مراقب بهداشت حضور داشته و یک اتاق ایزوله برای کسانی که مبتلا به کرونا بودند در نظر گرفته شد. همچنین وسایل بهداشتی جهت رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌ها در حوزه‌ها لحاظ شد. 

وی افزود: ما در شهر تهران حدود ۱۰ میلیارد تومان اضافه بر سازمان برای برگزاری امتحانات نهایی هزینه کردیم. یادمان باشد که آموزش و پرورش توسط مخلص‌ترین، دلسوزترین و ایثارگرترین افراد جامعه یعنی معلمان اداره می‌شود. همچنین فرزندان ایران مانند فرزندان ما هستند و سلامت آن‌ها در اولویت اول ما قرار دارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: اگر کاری هم بخواهیم انجام دهیم همه بر اساس مجوز است و هیچ کاری به شکل غیرقانونی و بدون مجوز انجام نخواهد شد از این رو دانش‌آموزان مطمئن باشند که اولویت ما سلامت آن‌ها است پس هیچ نگرانی در این خصوص نداشته باشند. احتمال دارد با تدبیر شورای عالی آموزش و پرورش، مسئولان و مقام عالی وزارت شاید امتحانات یک مقدار عقب‌تر بیفتد. 

وی در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش یک سال فرصت داشت تا بستری امن برای برگزاری امتحانات در این گونه شرایط ایجاد کند، همانطور که اکنون دانشگاه‌ها امتحانات خود را به صورت مجازی برگزار می‌کنند، چرا این اتفاق برای آموزش و پرورش رخ نداد؟ گفت: روی این مباحث کار شده اما آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند تمام این مباحث را پیش ببرد و زیرساخت‌های کشور هم باید در این خصوص مهیا باشد. به عنوان مثال در شبکه شاد در اوایل به دلیل پهنای باند و مشکلات ترافیکی مسائل زیادی داشتیم اما تا اندازه‌ای مشکلاتمان حل شد. این مسئله هم به هر حال دوران طفولیت خود را طی خواهد کرد و کم‌کم رشد و نمود پیدا خواهند کرد و انشالله به آن خواهیم رسید. 

وی اظهار داشت: نیاز باعث می‌شود که ما دست به ابتکارات جدیدی بزنیم هر نیازی که داشته باشیم تلاش می‌کنیم آن را برطرف کنیم این موضوع هم که شما به آن اشاره کردید در دستور کار قرار دارد و همکاران روی آن کار می‌کنند، اما این انتظار را نباید صرفاً از آموزش و پرورش داشت. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: آموزش و پرورش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در تهران دارد که حدود ۱۶۰ هزار نفر آن‌ها در مقطع نهم و دوازدهم مشغول به تحصیل هستند. در کل من به دانش آموزان توصیه می‌کنم ترس به خود راه ندهند. 

فولادوند در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا سال تحصیلی آموزشی آینده نیز به صورت مجازی خواهد بود؟ گفت: مقام عالی وزارت در ستاد مقابله با کرونا تقاضا کردند که واکسیناسیون از دانش‌آموزان و معلمان هم انجام شود اگر این کار صورت بگیرد، انشالله سال تحصیلی آینده متفاوت و به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز