خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش:

شبکه شاد با یک‌پنجم جمعیت کشور در ارتباط است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۱۹۴

وزیر آموزش‌وپرورش در سفر به استان یزد و در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد، اظهار کرد: معلم محور فعالیت‌های آموزشی است و ابزارها تسهیل‌گر نقش‌آفرینی بیشتر معلمان است.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در این دیدار با تشریح تأثیر شیوع کرونا برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس و روند برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در یک سال گذشته، گفت: با ابتکارات خلاقانه معلمان، ایجاد شبکه ملی شاد و بهره‌مندی از ظرفیت صداوسیما، تلاش همه‌جانبه‌ای برای تداوم آموزش دانش آموزان در ایام کرونا آغاز شد. 

وی افزود: شبکه شاد با یک‌پنجم جمعیت کشور در ارتباط است و با رفع نواقص، روزبه‌روز کامل‌تر شده و تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد پیام در این بستر مبادله شده است و حدود ۱۱ میلیارد فایل بارگذاری شده است. 

وی به فراهم شدن زمینه ارتباط صف تا ستاد در شبکه شاد اشاره کرد و گفت: ارتباط مستمر مدیران، معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها در این بستر، به‌خوبی فراهم شده است و از این طریق به‌صورت هفتگی با ۸۰۰ مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان و مناطق کشور و مدیران مدارس تبادل‌نظر داریم. 

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر این‌که معلم در آموزش، نقش اصلی را دارد، گفت: همه این ابزارها برای تسهیل کار معلم است و معلم به‌عنوان محور فعالیت آموزشی، نقش‌آفرینی می‌کند. 

حاجی میرزائی به بررسی تأثیر و بازخورد آموزش‌های ارائه‌شده در شبکه شاد پرداخت و گفت: مطالعه موردی و بررسی صورت گرفته در ۳۱ استان کشور با جامعه آماری ۶۰۰ هزار مؤید این نکته است که تنها کمتر از سه‌دهم درصد دانش آموزان، مطالب ارائه شده را پیگیری و دنبال نکرده‌اند. 

وی با تأکید بر این‌که بر تمهیدات صورت گرفته لازم برای ایجاد محیط امن و ارتقای امنیت شبکه شاد، گفت: هرکسی در این شبکه بخواهد فعالیتی داشته باشد، ابتدا باید با کد ملی احراز هویت شود. 

حاجی میرزایی، دسترسی معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها به تدریس‌های برتر پایه اول تا دوازدهم و دسترسی به صدها هزار محتوای آموزشی را از دیگر مزایای این شبکه خواند. 

وزیر آموزش‌وپرورش با یادآوری جلوه‌های ناب سخت‌کوشی، ابتکار و خلاقیت معلمان در ایام کرونا، اظهار امیدواری کرد با توجه به اقدامات صورت گرفته، آسیب‌های ناشی از کرونا در آموزش‌وپرورش دانش آموزان به حداقل برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز