خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

تلاش کردیم شهرداری درگیر حاشیه‌های انتخابات نشود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۱۰۳

شهردار تهران گفت: براساس آمارها تحقق بودجه در سال ۹۹ به دلیل منابعی که از محل مالیات بر ارزش افزوده و حوزه غیرنقد ایجاد شد، بیش از ۹۰ درصد رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «پیروز حناچی» شهردار تهران صبح امروز در صحن شورای شهر تهران حضور یافت و ضمن اشاره به آغاز سال ۱۴۰۰ گفت: یکی از سخت‌ترین سال‌های مدیریت شهری بعد از انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و همراهی تورم شدید که تاثیر خود را بر افزایش بهای خدمات در شهر گذاشت، کاهش درآمدها و شرایط کرونایی و شرایطی که خودمان بابت تحقق وعده‌هایمان درباره رعایت انضباط مالی و انضباط فیزیکی انتخاب کردیم روزهای سختی را رقم زد. 

حناچی افزود: امسال که سال انتخابات و تغییر است باید تلاش کنیم تا این نگاه فارغ از اینکه چه کسی مدیر شهر می‌شود ادامه یابد. 

شهردار تهران ضمن ابراز امیدواری از اینکه مدیر بعدی شهری این مسیر را ترغیب کند به اقدامات سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: براساس آمارهای ما تحقق بودجه در سال ۹۹ بیش از ۹۰ درصد رخ داده است و به صورت قطعی تا اوایل اسفندماه در حدود ۷۷ درصد بودجه نقد و غیرنقد محقق شده است و در روزهای آخر سال هم به دلیل منابعی که از محل مالیات بر ارزش افزوده و حوزه غیرنقد رخ داد، تحقق بودجه بیش از ۹۰ درصد را نشان می‌دهد. 

حناچی افزود: اوراق مشارکت سال ۹۹ با عاملیت بانک شهر در روزهای پایانی سال بررسی شد و این بانک به عنوان بانک عامل پذیرفته شد. همچنین ورود به بورس همشهری و شهروند نیز ترغیب شد. شهروند مشکلات کمتری برای ورود به بورس دارد اما همشهری به دلیل زیان انباشته با مشکلاتی مواجه است.

حناچی با اشاره به افتتاح ایستگاه‌های مترو گفت: بهره برداری از کیلومتر خط جدید مترو و بهره برداری از چند ایستگاه مترو از دیگر اقداماتی بود که در سال ۹۹ به نتیجه رسید. بدون مناسب‌سازی ایستگاهی افتتاح نشد و در سال۹۹ ، ۱۰۴ دستگاه پله برقی و ۵۷ آسانسور با هدف مناسب‌سازی فضاها به بهره برداری رساندیم.

شهردار تهران گفت: بهره برداری از ۳ رام قطار در سال ۹۹ و یک رام قطار سه واگنه ملی که پنجشنبه هفته جاری رسما و با حضور رئیس جمهور بهره برداری می‌شود از دیگر اقدامات بود.

حناچی با بیان اینکه سه هزار و ۷۵۰ میلیارد اوراق مشارکت در سال ۹۹ منتشر شد گفت: سه هزار میلیارد اوراق مشارکت نیز برای اورهال کردن ناوگان مترو در سال ۹۹ انجام شد. ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه مینی بوس به ناوگان اضافه شد و بازسازی و نوسازی ۹۵۵ دستگاه اتوبوس دو کابین در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در سال گذشته 74دستگاه اتوبوس دو کابین بازسازی و به ناوگان اضافه شد.

شهردار تهران با اشاره به نوسازی ۴ هزار و ۹۳۲ دستگاه تاکسی در سال گذشته گفت: توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل در دستور کار بود و ترغیب شد.

او با اشاره به طرح‌های عمرانی انجام شده گفت: بیش از ۷۰۰ هزار تن آسفالت ریزی در سال گذشته در سطح تهران انجام شد.

حناچی با بیان اینکه بحران قیر اصلی‌ترین بحران در این زمینه بوده گفت: قیمت قیر آزاد شده است و با توجه به افزایش قیمت آن در حال پیگیری از طریق دولت هستیم تا راهی برای این موضوع پیدا کنیم.

او با اشاره به توسعه ۳۰۰ کیلیومتر مسیر پیاده و دوچرخه سواری در تهران گفت: بهره برداری از بزرگراه شهید رستگار، ادامه احداث خیابان استاد معین، افتتاح بال غربی زیرگذر گلوبندک و تا خرداد ماه قول داده شده است که بال شرقی نیز به افتتاح برسد.

شهردار تهران گفت: محور قطار تهران-تبریز به طول ۹ کیلومتر در حال پیگیری و انجام است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی گفت: پروژه فدائیان اسلام، تصویب بافت‌های فرسوده و اضافه شدن بخش‌هایی به بافت فرسوده که امکان استفاده از تسهیلات دولتی را ایجاد می‌کند از جمله اقداماتی بود که انجام شد. پروژه نفرآباد شهرری با نگاه ایرانی-اسلامی مورد تصویب قرار گرفت. نگاه جدید به میدانگاه‌های شهری و بهره برداری از آن‌ها از دیگر اقدامات بود.

حناچی گفت: بازنگری در طرح تفصیلی برج میلاد که شیوه عملیات در گود پرخطر برج میلاد را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد و بازنگری در طرح تفصیلی منطقه ۲۲ از دیگر اقدامات انجام شده بود.

شهردار تهران گفت: کاهش نیروی انسانی شهرداری تهران به زیر ۶۰ هزار نفر نیز از اقداماتی است که ترغیب شد.

حناچی گفت: در عین حال که سال سختی را پشت سر گذاشتیم، اما سال بسیار پربرکتی بود و تلاش کردیم با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم شهرداری درگیر حاشیه‌های انتخابات نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز