خبرگزاری کار ایران

زالی خبر داد:

بیشترین مراجعه بیماران سرپایی کرونا در سه روز اخیر/ از هر ۳ مبتلا ۱ نفر به بخش مراقبت ویژه منتقل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۷۳۰

فرمانده ستاد کرونای کلانشهر تهران گفت: بیشترین مراجعه بیماران سرپایی در سه روز گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی، فرمانده ستاد کرونا کلانشهر تهران در جلسه ستاد کرونای استان تهران، بیان کرد: در هفته دوم فروردین ماه به طور چشمگیری آمار کرونای ما افزایش پیدا کرد و بیشترین میزان مرگ و میر هم در هشتم، نهم و تا دوازدهم بود.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بستری برای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه است، اما متاسفانه بیشترین مراجعه بیماران سرپایی در سه روز اخیر بوده است.

زالی ضمن با اشاره به ناهمگن بودن شرایط کرونایی در بخش‌های مختلف جغرافیایی تهران بیان کرد: البته در روزهای آتی این شرایط همگن‌تر خواهد شد، اما با کاهش رو به رو نخواهیم شد و فقط با تغییر الگو در مراجعه مواجه می‌شویم.

زالی افزود: نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که کماکان بیماران پرخطر و افراد پر سن و سال را داریم که ۴۳ درصد مراجعین بستری و ۷۰ درصد مرگ و میرها را همین افراد بالای ۶۰ سال شامل می‌شوند.

وی بیان کرد: توجه داشته باشید که وضعیت افزایش شیوع بیماری امروز تهران با توجه به افزایش ترددها، تراکم جمعیت و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قابل پیش‌بینی بود و معمولا فراز و فرود و افزایش بار بیماری به عنوان اولین شاخص هشدار پیشروی کرونا در تهران بیش از پیش پدیدار می‌شود.

 زالی گفت: با افزایش تست‌های pcr  مثبت طبیعتا باید منتظر بالارفتن میزان بستری و در ادامه افزایش حجم بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه باشیم، روند افزایش بیماری کووید که امروز در تهران شاهد آن هستیم از نظر زمان مربوط به هفته‌های آخر اسفندماه است و روند بار بیماری کرونا رو به افزایش است و این درحالیست که هنوز آثار سفرهای نوروزی به لحاظ شیوع اپیدمی در تهران نمایان نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت بیماری کرونا، تاثیرات مسافرت‌های درون شهری و برون شهری عید نوروز در هفته دوم تعطیلات مشخص خواهد شد و یکی از اصلی‌ترین‌ دلایل تغییر رنگ اپیدمی در‌ تهران از زرد به نارنجی، ویروس جهش یافته انگلیسی کووید 19 است.

 زالی افزود: شرایط کنونی تهران به دلیل ویروس جهش یافته کرونا نارنجی  اعلام شده و این درحالیست که بسیاری از مراکز  اداری و تجاری  تعطیلات نوروزی به سر می برند و تعداد مراجعان بستری و سرپایی با علائم ابتلا به کرونا عدد قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: دو هزارو ۷۲۸ بیمار درتهران‌ با تشخیص کرونا بستری شدند که متاسفانه از این تعداد حدود ۹۰۰ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و ۳۲ درصد مبتلایانی که با علائم کرونا تحت درمان هستند در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان به سر می‌برند.

زالی گفت: این موضوع که از هر سه بیمار مبتلا به کووید یک نفر با علائم حاد به بخش مراقبت ویژه منتقل می شود بسیار نگران کننده است و تعداد مراجعان سرپایی با علائم مشکوک به کرونا رشد قابل توجهی در تهران را نشان می‌دهد، ۵۱۸ مورد بستری کرونایی در ۲۴ ساعتی که گذشت در تهران گزارش شده که متاسفانه از این تعداد ۱۲۵ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مستقیما بستری شدند.

وی افزود: مفهوم این آمار این است که ۲۵ درصد از مراجعان با شرایط سخت بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و بر اساس شاخص‌ها تهران در شرایط نارنجی کرونایی بسر می‌برد و در شهرستان‌های ری و شمیرانات هم شرایط به همین گونه است و بعضی شهرستان‌های اطراف تهران نیز از آبی به زرد تغییر رنگ داده‌اند، که این موضوع بسیار نگران کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز