خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان هلال احمر به ایلنا خبر داد:

افزایش ۱۲۱ درصدی ماموریت‌های ترافیکی/ رشد ۹۳ درصدی عملیات نجات کوهستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۳۰۶

سخنگوی سازمان هلال احمر با اشاره به رشد ۷۴ درصدی ماموریت‌های امداد و نجات نسبت به سال گذشته گفت: در استان‌های مازندران، اصفهان و گلستان بیشترین ماموریت‌های امدادو نجات انجام شد.

«محمدحسن قوسیان مقدم» سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مراقبت‌های بهداشتی انجام شده در طی ایام نوروز در مرزهای کشور گفت: در طی اجرای مراقبت بهداشتی شیوع کرونا در مرزهای کشور هشتاد وهفت هزار و ۸۷۶ مسافر در مرزها کنترل شده‌اند و از ۱۶ هزار و ۶۳۰ نفر تست فوری کرونا گرفته شده و از این تعداد با توجه به مشکوک بودن برخی مسافران از ۶هزار و ۱۷۳ نفر تست PCR گرفته شده است. 

او ادامه داد: ۳۳ نفر از مسافران مرزی قرنطینه موقت شدند. 

قوسیان مقدم با بیان اینکه طی این مدت در مرزهای کشور۴۱ هزار بروشور توزیع شده است به عملیات امداد و نجات انجام شده در کشور اشاره کرد و افزود: کل عملیات امداد و نجات انجام شده در این مدت هزار و ۶۲۸ مورد بوده است. 

سخنگوی سازمان هلال احمر با بیان اینکه ۶۴ درصد عملیات انجام شده ترافیکی بوده است، افزود: ۹ درصد عملیات شهری، ۹ درصد عملیات کوهستان، ۱۲ درصد مراجعات حضوری، ۶ درصد عملیات سایر موارد از جمله جنگل‌ها و ساحل بوده است. 

او اضافه کرد: در مجموع ۸هزار و ۲۶۴ نفر تحت تاثیر حوادث بودند که از این تعداد برای ۶۲۱ نفر درمان سرپایی انجام و ۹۳۳ نفر به مراکز درمانی انتقال و ۳۴۲ نفر مصدوم و گرفتار بودند که نجات فنی برای آن‌ها انجام شد. 

او درباره مقایسه آمار عملیات انجام شده در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد در ماموریت‌های امداد و نجات رشد داشتیم و در استان‌های مازندران، اصفهان و گلستان بیشترین ماموریت‌های امدادو نجات انجام شد. 

قوسیان درباره رتبه ماموریت‌های امداد و نجات ترافیکی در جاده‌ها گفت: گلستان، اصفهان و مازندران در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند. 

سخنگوی هلال احمر با بیان اینکه در ارتفاعات عملیات کوهستان نسبت به سال قبل ۹۳ درصد رشد داشته است گفت: در مجموع ۴۸ ماموریت انجام شد. تهران و فارس با ۱۴ مورد رتبه اول و کرمانشاه و البرز در رتبه دوم و سوم قرار دارند. در مجموع ۱۲۵ نفر را در کوهستان نجات دادیم و ۴۰ مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردیم. 

قوسیان افزود: ماموریت‌های ترافیکی در جاده‌ها ۱۲۱ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت و ۶۸۳ مصدوم را منتقل کردیم و ۲۸۳ مورد نیز در ترافیک رهاسازی داشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز