خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

وزش باد شدید در بیشتر استان‌ها در روز شنبه/ تهران از یکشنبه گرم‌تر می‌شود/سال بسیار خشکی در پیش داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۲۸۷

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از پیش بینی وزش باد شدید در کشور طی روز شنبه خبر داد.

"صادق ضیائیان" مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت جوی نقاط مختلف کشور در هفته آینده گفت: در شروع هفته جاری بارش‌هایی را در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

او ادامه داد: بارش در زاگرس مرکزی از جمله استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال استان فارس و همچنین در نوار شمالی در شمال خراسان رضوی، بخش‌هایی از خراسان شمالی، نواحی ساحلی خزر، آذربایجان غربی و بخش‌هایی از کردستان و آذربایجان شرقی پیش بینی شده است. 

ضیائیان با اشاره به شدید نبودن بارندگی‌ها گفت: بارش‌ها غالبا شدید نیستند و تنها در ارتفاعات استان چهار محال و بختیاری انتظار بارش قابل ملاحظه داریم. در ارتفاعات خراسان رضوی هم بارش‌ها مناسب خواهند بود. 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: در روز شنبه وزش باد شدید پدیده غالب در بسیاری از استان‌ها است. استان‌های اصفهان، شمال فارس و استان‌های مرکزی و شمال غرب در معرض وزش باد شدید به ویژه در ساعات بعد از ظهر دارند. 

ضیائیان گفت: در طی هفته پیش رو بارش خاصی مورد انتظار نیست و پدیده غالب وزش باد است. 

او درباره وضعیت هوای تهران گفت: از روز یکشنبه به بعد روند افزایش دما را در تهران خواهیم داشت. روز شنبه وزش باد شدید در تهران و بارش‌های پراکنده در استان تهران پیش بینی شده است. 

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در باره پیش بینی بارش‌ها در فصل بارشی بهار در نقاط مختلف کشور گفت: تاکنون کمبود شدید بارش را داشتیم و در ادامه و طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده نیز بارش شدیدی در نقشه‌ها فعلا نشان داده نشده و از آنجایی که فصل بارشی تا اردیبهشت و ابتدای خرداد است، بنابراین امسال سال بسیار خشکی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز