خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

ورود به مناطق چهارگانه تحت حفاظت در کل کشور ممنوع است/ گزارش دهی حریق احتمالی در روز طبیعت از طریق سامانه‌های ۵۴۰ و ۱۱۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۱۳۳

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: به دلیل رعایت پروتکل‌های ایام کرونا و فصل‌زاد و ولد حیات و حش ورود به مناطق چهارگانه کل کشور ممنوع است.

"سرهنگ جمشید محبت خانی" فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره حضور در عرصه‌های طبیعی با توجه به دستورات ستاد ملی کرونا گفت: پیرو دستور العمل صادره از ستاد ملی کرونا پارک پردیسان در روز طبیعت تعطیل اعلام شد. 

او ادامه داد: اطلاع‌رسانی‌ها برای ‌عدم حضور مردم انجام شد چرا که درب‌های پارک بسته است و پارکینگ‌ها تعطیل است و به هیچ عنوان اجازه ورود به پارک داده نخواهد شد. 

محبت خانی افزود: همچنین به دلیل رعایت پروتکل‌های ایام کرونا و فصل‌ زاد و ولد حیات و حش ورود به مناطق چهارگانه کل کشور ممنوع است. 

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به حضور مردم در دیگر مناطق گفت: مردم اگر در مناطق آزاد حضور پیدا می‌کنند باید به مسائلی از جمله حریق توجه کنند چرا که احتمال بروز حریق‌های ناخواسته وجود دارد و شهروندان باید نسبت به روشن کردن آتش و اطمینان از خاموش شدن آن در هنگام بازگشت دقت کنند. 

او همچنین با اشاره به رسوم روز طبیعت و رهاسازی ماهی قرمز و سبزه عید گفت: هرساله شاهد هستیم مردم در روز طبیعت ماهی قرمز را در حوزه آبی، رودخانه و یا دریاچه‌ها رها می‌کنند در حالی که این ماهی‌ها به شدت می‌توانند برای آبزیان بومی آن حوزه آسیب‌زا باشند. 

محبت خانی گفت: از دهیاری ها و شهرداری‌ها تقاضا کردیم که محل‌هایی را برای رهاسازی ماهی قرمز مشخص کنند و این محل‌ها در همه کشور تقریبا مشخص است و از مردم درخواست می‌کنیم ماهی قرمز را در مناطقی که مشخص شده است رهاسازی کنند. 

او ادامه داد: همچنین از هموطنان درخواست می‌کنیم سبزه‌ها را در جاده‌ها و مسیرها رها نکنند چرا که محل دفن آن‌ها نیز توسط شهرداری‌ها مشخص شده است. 

او درباره تمهیدات در نظر گرفته شده در مناطق شمالی با توجه به پیش بینی افزایش دما و حضور مردم در عرصه‌های طبیعی گفت: هماهنگی‌های درون سازمانی انجام شده و نیروهای محیط بان در روز طبیعت در آماده باش ویژه قرار دارند. 

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تجهیزات اطفا حریق برای روز طبیعت به روزرسانی شدند. هماهنگی‌های برون سازمانی نیز با فرماندهان یگان حفاظت، سازمان آتش نشانی، سازمان جنگل‌ها و پلیس انجام شده است تا در صورت بروز حریق احتمالی به موقع ورود کنیم. 

او افزود: در صورت مشاهده حریق، زمان بسیار مهم است و از مردم درخواست می‌کنم بلافاصله اطلاع‌رسانی کنند تا هزینه و انرژی کمتری صرف شود. 

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردم در صورت مشاهده آتش با سامانه ۵۴۰ تماس بگیرند. البته با سامانه ۱۱۰ نیز هماهنگی انجام شده تا در صورت‌ عدم دسترسی به سامانه ۵۴۰ مردم از طریق پلیس ما را در جریان حریق رخ داده قرار دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز