خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خبر داد

​هوشمندسازی مراکز خرید و فروش خودرو در تهران؛ بزودی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۳۸۴

به زودی قرار است مراکز خرید و فروش خودرو در تهران هوشمند شوند و به گفته مسئولان شهرداری تهران، این رخداد سبب ایجاد امکان خرید و فروش خودرو در فضای مجازی خواهد شد.

 

به گزارش ایلنا، سید علی مفاخریان - مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه مراکز فروش خودرو به سمت هوشمند سازی حرکت می کند و این امر با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران انجام می‌شود، افزود: پنج پروژه هوشمندسازی با حضور  شهردار تهران اواخر سال گذشته افتتاح شد و چند پروژه نیز سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی از هوشمندسازی مراکز خرید و فروش خودرو خبر داد و گفت: هوشمندسازی این مراکز به مراجعه‌کنندگان این امکان را می‌دهد که در طول هفته نیز از ظرفیت شبکه مجازی استفاده کند و خودرو را به فروش رسانند. 

مفاخریان در ادامه درباره میزان خرید و فروش خودرو در مراکز موجود گفت: به طور مثال در چیتگر ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه خودرو معامله می‌شود. در روزهای مقرر تقریبا سه هزار خودرو به مراکز وارد می‌شود و ۱۰ درصد از آن‌ها به فروش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره تخلفات صورت گرفته در مراکز خرید و فروش خودرو، گفت: بیشتر تخلفات در این مراکز به شکل واسطه‌گری و کلاهبرداری اتفاق می‌افتد، اما با توجه به اصالت سنجی‌هایی که توسط کارشناسان رسمی آگاهی و دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود، همه امور به شکل قانونی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته کاربری مراکز خرید و فروش به خودروهای ایرانی اختصاص پیدا می‌کرد، اضافه کرد: در حال حاضر خودروهای خارجی نیز در این مراکز معامله می‌شود.

مفاخریان همچنین از راه‌اندازی بخش خرید و فروش موتور، با توجه به افزایش قیمت آن‌ها خبر داد: با افتتاح مرکز خرید و فروش خودرو بوستان ولایت در  سال ۱۴۰۰، یک روز به غیر از روز جمعه به خرید و فروش موتور تعلق می‌گیرد. 

بنابر اعلام سایت شهر، وی درباره اقدامات جدید در زمینه خرید و فروش موتور برقی و موتور بنزینی هم گفت: موتورها کارشناسی و اصالت‌سنجی می‌شوند، این امر برای خریداران مهم است. در ادامه قیمت موتور افزایش می‌یابد و در سطح معاملات تجاری‌سازی قرار می‌گیرد.  

مفاخریان با بیان اینکه بهره‌برداری از مراکز خرید و فروش خودرو توسط پیمانکاران صورت می‌گیرد، درباره مبلغ دریافتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بیان کرد: انتخاب پیمانکاران از طریق مزایده انجام می‌شود و مبلغ مشخصی از درآمد مراکز خرید و فروش خودرو به واسطه پیمانکاران به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز