خبرگزاری کار ایران

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ:

حضور تیم‌های گشت‌زنی ویژه در بزرگراه‌ها/خواب آلودگی از شایع‌ترین علل تصادفات جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۹۶۱

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با خواب‌آلودگی در حین رانندگی که یکی از علت‌های شایع تصادفات جاده‌ای است، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به خطر خواب آلودگی در زمان رانندگی، بیان کرد: خستگی و خواب آلودگی یکی از علت‌های شایع در تصادفات جاده‌ای است که در کل سال و به ویژه در تعطیلات ایام نوروز اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: چون هموطنان قبل از رانندگی استراحت کافی را انجام نمی‌دهند همین موضوع حوادث زیادی را به بار می‌آورد که عمدتا هم در بزرگراه‌ها این اتفاق می‌افتد.

موسوی پور افزود: خروج از بزرگراه‌ها و برخورد با موانع جزو این حوادث است که خستگی و خواب آلودگی علت اصلی آن است.

وی گفت: بنابراین اگر افراد به موقع استراحت و با شادابی رانندگی کنند، قطعا شاهد این حوادث نخواهیم بود ولی در بزرگراه‌ها ما از تیم‌های گشت زنی ویژه استفاده می‌کنیم تا این موضوع را کنترل کنند که اگر راننده‌ای در حال خواب آلودگی است آن را هوشیار کنیم، با این کار جلوی بخشی از حوادث را می‌گیریم.

موسوی پور افزود: توصیه‌ی من این است که هموطنان عزیز استراحت کافی و کامل را داشته باشند و بعد از آن رانندگی کنند، این وسیله نقلیه است که در زمان حرکت می‌کند، وقتی شما با خواب آلودگی حرکت کنید، همچنان ماشین به حرکتش ادامه می‌دهد، در حالی که راننده باید خودرو را کنترل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز