خبرگزاری کار ایران

خالدی خبر داد:

۱۰۲ هزار و ۵۶۰ تست کرونا توسط اورژانس در طرح نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۷۵۹

سخنگوی سازمان اورژانس کشور به شرح خدمات خود در طرح سلامت نوروزی پرداخت.

«مجتبی خالدی» سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به خدمات اورژانس هوایی در طرح سلامت نوروزی بیان کرد: اورژانس هوایی ما در کل ۷۹دماموریت داشت که ۷۰ تا ترافیکی و ۵۲ غیر ترافیکی بود که بیشترین ماموریت‌ها در ستان سمنان با ۱۱ مورد و فارس با ۶ مورد، لرستان و هرمزگان هر کدام با ۵ مورد بوده است.

وی ادامه داد: در رابطه با ماموریت‌های موتور در کل ۷ هزار و ۸۷۳ ماموریت داشتیم که کل مصدومین ۷ هزار و ۸۲۵ مصدوم بودند که ۵ هزار و ۵۵۱ درمان در محل و ۲ هزار و ۲۷۴ ارجاع به آمبولانس داشتیم.

خالدی با اشاره به ماموریت‌های اوتوبوس افزود: کل ماموریت‌ها ۴۲ تا بوده که کل مصدومین ۱۹۶ و اعزامی ۲۵ و درمان در محل ۱۷۱ نفر بوده است.

وی در مورد خدمات طرح ۷۲۴ که به سکته‌های مغزی مربوط است و ۲۴۷ که به سکته‌های قلبی مربوط است، گفت: کل ماموریت ۳۲۴ تا بوده که ۱۹۹ تا از خانم و ۱۲۵ تا از آقایان را شامل شده و همچنین ۲۶۲ ماموریت طرح ۲۴۷ داشتیم که ۱۷۵ مرد و ۸۷ خانم را شامل می‌شود.

خالدی افزود: ما ۳۸۱ ماموریت احیای قلب موفق داشتیم که ۱۲۱ تا خانم و ۲۶۰ تا آقا بودند.

وی در مورد سوانح پیش آمده در این مدت گفت: در چالوس به دلیل بارش باران ریزش کوه اتفاق افتاد که دو مصدوم بر جای گذاشت و به خودرویی هم آسیب وارد شد، در شیراز به دلیل توفان یک درخت سقوط کرد که دو مصدوم داشت، در هراز به دلیل توفان درختی سقوط و کوه نیز ریزش کرد که این ماجرا ۷ مصدوم و یک فوتی داشت، در آذربایجان شرقی در سراب سیل ۴۵ راس دام را تلف کرد ولی مصدوم انسان نداشت.

خالدی افزود: در اصفهان توفان گرد و خاکی شکل گرفت که منجر به آسیب خودرو و ۷ مصدوم شد، در یزد توفان باعث آسیب به خودرو شده و ۳ مصدوم بر جای گذاشت و خراسان رضوی هم متاسفانه دیواری به دلیل توفان ریزش کرد و سه مصدوم و یک فوتی بر جایی گذاشت.

وی با اشاره به اینکه کل مراجعات اورژانس، یک میلیون ۵۵۷ هزار و ۸۶ نفر بودند، گفت: از این تعداد یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۵۸۱ بیماران سرپایی و ۳۳۲ هزار و ۵۰۵ بیمار بستری داشتیم که ۲۲ هزار و ۴۲۱ نفر آنها در مراقبت ویژه هستند و ۳۵ هزار و ۱۵۶ عمل جراحی اورژانسی و ۷۲ هزار و ۱۲۶ عمل الکتیو صورت گرفت.

خالدی بیان کرد: ۱۶۷ هزار و ۶۴ بیمار تنفسی داشتیم که ۹۷ هزار و ۷۳۶ ترومایی و ۵۳۵ هزار و ۴۱۲ قلبی و ۵۶ هزار و ۴۵۱ گوارشی و ۵ هزار و ۱۲۹ سکته مغزی داشتیم.

وی با اشاره به مدیریت بیماری‌های واگیری از ۲۵ اسفند تا ۶ فروردین گفت: کل غربالگری‌ها ۳۱۴ هزار و ۲۱۴ نفر شد که ۱۰۲ هزار و ۵۶۰ تست کرونا، ۳۵۰ تست مالاریا و ۳۱۸ تست التور انجام شد، همچنین ۸۸۹ هزار و ده تست pcr و ۲۴۱ هزار و ۹۵۳ تست رپید و ۴۲۷ هزار و ۹۹ موارد رهگیری صورت گرفت.

خالدی افزود: کل بازرسی سلامت محیط و کار ۳۵۴ هزار و ۹۶۶ مورد بود و ۲ هزار و ۴۰۵ مرکز پلمپ شد، ۳۵۷ هزار و ۴۲۰ مواد غذایی معدوم شدند و ۱۱ هزار و ۶۱۷ مرکز به مراجع قضایی معرفی شدند، همچنین ۴ هزار و ۶۳۵ بازرسی از اماکن اقامتی انجام شد و ۳ هزار و ۳۱۶ بازرسی از پایانه مسافرتی، ۲۶۱ هزار و ۴۳۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۸۳ هزار و ۳۵۲ بازرسی از اماکن انجام شد.

وی با اشاره به اورژانس پیش پلیس ادامه داد: کل ماموریت ما ۱۳۹ هزار و ۱۳۰ تا بود که از ۲۲ هزار و ۲۱۲ ترافیکی، ۵ هزار و ۳۸۲ درمان در محل و ۱۸ هزار و ۴۹۴ انتقال به مراکز درمانی داشتیم و همچنین ۱۱۶ هزار و ۹۱۸ ماموریت غیر ترافیکی داشتیم که ۴۷ هزار و ۷۱۲ درمان در محل و ۴۵ هزار و ۷۹۰ انتقال به مراکز درمانی بوده است.

خالدی با اشاره به حوادث ترافیکی گفت: در کل ۲۲ هزار و ۲۱۲ ماموریت داشتیم که ۶۲ درصد شهری، ۳۲ درصد بروشهری و ۵ درصد معابر روستایی و یک درصد سایرین بوده که ۷۰ اعزام هوایی، ۱۸ هزار و ۴۲۴ اعزام زمینی داشتیم که از ۱۸ هزار و ۴۹۴ اعزامی، ۲۷ هزار و یک نفر به تهران و هزار و ۷۰۹ نفر به خراسان زضوی داشتیم.

وی ادامه داد: کل مصدومین ۲۳ هزار و ۸۷۶ نفر بودند که که ۱۶ هزار و ۶۰۴ آقا و ۶ هزار و ۴۴۱ خانم بودند.

خالدی در مورد حوادث غیر ترافیکی گفت: کل ماموریت‌ها ۱۱۶ هزار و ۹۱۸ نفر بود که ۵۶ درصد شهری، ۳۰ درصد معبر برون شهری، ۱۳ درصد روستایی و ۱ درصد سایرین است که ۵۲ اعزام هوایی، ۴۵ هزار و ۷۳۸ اعزام زمینی داشتیم، کل مصدومین ۹۳۵ هزار و دو نفر بودند که ۵۲ هزار و ۶۸۲ آقا و ۳۸ هزار و ۷۳۴ خانم را شامل شد و بیشترین علل ماموریت ما با ۱۹ درثد مشکلات قلبی و تنفسی بوده است.

خالدی در پایان با اشاره به خدمات ایستگاه سلامت، افزود:۸۹ درصد ماموریت‌ها برای موارد غیر ترافیگی و ۱۱ درصد برای موارد ترافیکی بوده که ۵۸۲ ترافیکی و ۴ هزار و ۹۲۰ غیر ترافیکی را شامل میشده و در مجموع ۵ هزار و ۵۰۲ مراجعه که ۳ هزار و ۱۸۴ نفر آقا و ۵ هزار و ۹۴ خانم را شامل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز