خبرگزاری کار ایران

سردار حاجیان در گفت‌وگو با ایلنا:

ابلاغ اولویت‌‌های نیروی انتظامی در ۱۶ برنامه در سال ۱۴۰۰/ ارجاع بیش از ۵۰۰ هزار پرونده به دوائر مشاوره در کلانتری‌ها در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۶۴۹

سخنگوی ناجا با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، ۱۶ برنامه اولویت‌دار توسط سردار فرماندهی به نیروهای پلیس در سراسر کشور ابلاغ شده است، گفت: هوشمندسازی پلیس و سرعت بخشیدن در ارائه خدمات از مهمترین برنامه‌های نیروی انتظامی در سال جاری است.

«سردار مهدی حاجیان» سخنگو و معاون اجتماعی ناجا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره اولویت‌های سال ۱۴۰۰ ناجا گفت: اولویت‌های نیروی انتظامی هر ساله توسط سردار فرماندهی ناجا به کل کشور ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۰ نیز ۱۶ ماموریت اولویت‌دار به سراسر کشور ابلاغ شده است. بخش مهم این برنامه‌ها نیز موضوع نگاه ایجابی پلیس در پیشگیری از جرم است. نگاه پلیس نگاه مشارکت‌پذیری و همراهی مردم است.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه پلیس یک نیروی اجتماعی است، گفت: پلیس موفقیت کار و ماموریت‌‌های خود را به صورت کلی در همراهی مردم می‌داند.

سردار حاجیان درباره برنامه‌های سلبی پلیس در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: از برنامه‌های ما در سال ۱۴۰۰ برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و افرادی که حقوق اجتماعی مردم را رعایت نمی‌کنند و کسانی که امنیت مردم را به هر دلیلی به خطر می‌اندازند، است. ما قاطعانه و برمنبای قانون با این افراد با جدیت برخورد می‌کنیم. در فضای مجازی نیز پلیس با آمادگی خوبی که در این فضا دارد با افرادی که امنیت مردم را بخطر می‌اندازند یا با تولید کلیپ‌ها و اخبارهای جعلی موجبات نگرانی و ناراحتی مردم را فراهم می‌کنند، برخورد و مقابله می‌کند.

وی با بیان اینکه همه اقدامات نیروی انتظامی برگرفته و برمنبای قانون است، تصریح کرد: ما هیچ‌گاه خارج از قانون عمل نخواهیم کرد.

معاون اجتماعی ناجا همچنین با اشاره به اینکه هوشمندسازی پلیس از دیگر اولویت ناجا در سال ۱۴۰۰ است، تصریح کرد: توسعه فناوری‌های نوین و دیتابیس در دستور کار پلیس است تا بتوانیم در آینده با استفاده از هوش مصنوعی حضور مردم برای دریافت خدمات در مراکز پلیس کاهش دهیم و همچنین سرعت خدمات‌رسانی به مردم سرعت یابد چراکه سرعت در ارائه خدمات و ماموریت‌ها جزء اولویت‌های ما در سال ۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: البته در سال ۱۳۹۹ نیز اقدامات خوبی در راستای هوشمندسازی پلیس صورت گرفته است.

سردار حاجیان درباره اقدامات معاونت اجتماعی در راستای پیشگیری از وقوع جرم گفت: در سال ۱۴۰۰ معاونت اجتماعی ناجا با دو نگاه کلی برنامه‌های خود را دنبال خواهد کرد. اولین نگاه معاونت اجتماعی در سال ۱۴۰۰ این است که این معاونت جایگاه و پایگاه خود را در رسانه‌ها تبیین خواهد کرد و پل ارتباطی بین مردم و پلیس‌های تخصصی است.

وی ادامه داد: در خصوص مباحث ایجابی از برنامه‌های معاونت اجتماعی در سال ۱۴۰۰ توسعه دوائر اجتماعی و توسعه اداره مشاوره و مددکاری است. بیش از ۵۰۰ هزار پرونده به دوائر اجتماعی ما ارجاع شده است و در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بررسی شده و حدود ۷۰ درصد آن‌ها به مصالحه انجامیده است. معاونت اجتماعی بر همین مبنا هم از هوشمندسازی استفاده خواهد کرد و هم دوائر مشاوره را توسعه خواهد داد.

سخنگوی ناجا درباره بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: از مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنیم که بودجه به صورت نسبی فراهم شده است و امیدواریم بتوانیم برنامه‌‌های توسعه‌ای خودمان را بیشتر عملی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز