خبرگزاری کار ایران

با اجاره کارت بانکی خود میلیونر شوید

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۰۹۷

​ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری دو نفر در ارتباط با اجاره کارت‌های بانکی شهروندان با وعده‌های دروغین خبر داد و گفت: مجرمان با این ترفند بیش از ۵۰ کارت بانکی اجاره کرده بودند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ «داود معظمی گودرزی»، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت در پی رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا تعدادی گروه و کانال در فضای مجازی مشاهده شد که با تبلیغاتی دروغین و وعده‌های واهی، اقدام به ترغیب کاربران در خصوص اجاره کارت‌های بانکی می‌کرد. 

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده مقدماتی موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان تیم مبارزه با قمار و شرط‌بندی اقدامات پلیسی خود را آغاز کردند و با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات گسترده سایبری متخصصان این پلیس موفق به شناسایی ادمین‌های کانال‌ها و گروه‌های مورد نظر در شبکه‌های اجتماعی شدند. 

وی افزود: با تکمیل تحقیقات هویت این افراد نیز برای پلیس روشن شد و پس از تشریفات قضائی این دو متهم در یکی از مناطق مرکزی تهران بزرگ دستگیر و از محل اختفای آنان بیش از ۵۰ عدد کارت عابربانک با نام‌های مختلف کشف گردید. 

سرهنگ گودرزی اذعان داشت: این مجرمان پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود اعتراف کردند و اظهار داشتند با تبلیغات فریبنده و وعده میلیونر شدن کارت بانکی افراد را با مبلغی ناچیز اجاره می‌کردیم و مجموعا از بیش از ۵۰ نفر کارت اجاره کردیم و در سایت‌های شرط‌بندی از آن‌ها استفاده می‌کردیم که حدود پنج میلیارد ریال در مجموع از این راه به دست آوردیم

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه مسئولیت تمامی تراکنش‌هایی که با استفاده از حساب‌ها و کارت بانکی‌های شهروندان صورت می‌گیرد، ابتدا متوجه صاحب آن خواهد بود، از همه کاربران فضای مجازی خواست به هیچ عنوان کارت و شماره حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در پی کسب درآمد با اجاره کارت یا شماره حساب بانکی خود فریب مجرمان سایبری را نخورید، همچنین از شهروندان عزیز خواهشمند است هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www. cyberpolice. ir اطلاع‌رسانی نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز