خبرگزاری کار ایران

امروز چهارم فرودین ماه؛

هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس در نقاط پرتردد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۰۱۱

صبح روز چهارشنبه (۴ فروردین ۱۴۰۰) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی ازعدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

به گزارش ایلنا براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز چهارشنبه چهارم فرودین به دلیل‌ عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوای صبح امروزدر برخی مناطق پرتردد برای گروه‌های حساس در محدوده ناسالم است.علاوه بر این با رشد ناپایداری جوی در طول روز تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که تا اواخر وقت چهارشنبه کاهش غلظت ذرات معلق و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق با استمرار این شرایط جوی دور از انتظار نخواهد بود. همچنین افزایش تندی باد تا صبح فردا ۵ فروردین ۱۴۰۰ از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۷ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۳ است و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

در عین حال حاکمیت جو ناپایدار و وزش باد مؤثر در طول روز، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند با وزش باد شدید در برخی ساعات احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.  ادامه این شرایط جوی تا ساعات پایانی پنجشنبه همراه با وزش باد مؤثر برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز