خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد ملی کرونا:

روند افزایش بیماری در ۱۷ شهر دیگر/ممکن است تهران نارنجی شود/ واکسیناسیون ملی کرونا تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۸۳۵

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: تا پایان امسال واکسیناسیون کامل مردم را انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی کرونا ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سلامتی برای همه جامعه بیان کرد: سالی که گذشت سال همت، پشتکار، همدلی و هم‌صدایی مردم با فرزندان خود در حوزه سلامت بود و بسیار همکاری خوبی با حوزه سلامت داشتند و ما توانستیم با رعایت پروتکلها و کمک های مومنانه در دنیا کارنامه مورد قبول داشته باشیم، البته هموطنان بسیاری را در این مسیر از دست دادیم و همچنین تعداد زیادی شهدای مدافع سلامت داشتیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال جدید مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا این ماه‌های آخر وجود کرونا را با تلفات کم‌تری پشت سر بگذاریم.

رئیسی افزود: خبر خوب این است که تا پایان امسال واکسیناسیون کامل مردم را انجام خواهیم داد ولی تا آن موقع اگر مردم به خوبی پروتکل‌ها را رعایت کنند می‌توانیم این سیر را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی گفت: این زمان مدت کمی نیست و مردم باید پروتکل ها را رعایت کنند تا مشکلی نداشته باشیم. اما اگر خدایی نکرده به درستی رعایت نکنیم، باعث خواهد شد تا عزیزان زیادی را دوباره از دست بدهیم و این می‌تواند خطرناک باشد.

رئیسی ادامه داد: ما قبل از شروع سال از همه مردم خواستیم و خواهش کردیم و همچنان هم خواهش می‌کنیم که علاوه بر اینکه پروتکل‌ها را رعایت می کنند واقعا برای سفر برنامه ریزی نکنند، چون سفر رفتن و دورهمی می‌تواند عامل بسیار مهمی در شیوع بیماری باشد.

وی گفت: با توجه به ویروس جهش یافته که در سطح کشور گردش می‌کند و امکان دارد به ویروس قبل غالب شود؛ شرایط بسیار خطرناک است و بار دیگر از مردم می‌خواهم که آن عزیزانی که تا الان سفر نرفتند به این توصیه‌ها گوش دهند و صمیمانه از آنها سپاسگزارم.

رئیسی افزود: کسانی هم که سفر رفتند خواهش دارم تا هر چه زودتر این سفر را کوتاه کرده و با رعایت پروتکل‌ها برگردند.

سخنگوی ستاد با اشاره به آخرین وضعیت کشور افزود: وضعیت روند بستری در آذربایجان غربی و ارومیه در حال افزایش است و امکان قرمز شدن ارومیه وجود دارد، در اصفهان روند بیماری در شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان کماکان صعودی است و احتمال قرمز شدن خوانسار و نارنجی شدن کاشان وجود دارد و باید به شدت دقت کرد.

وی گفت: شهرستان‌های آبدانان، ایوان، دهلران، در استان ایلام صعودی و امکان قرمز شدن دهلران و نارنجی شدن باقی این شهرستان‌ها وجود دارد.

رئیسی افزود: در استان بوشهر هم گناوه، کنگان و دیلم وضعیت خوبی ندارند و به سمت نارنجی پیش می‌رود اگر رعایت نشود ممکن است گناوه قرمز شود.

وی گفت: در تهران هم افزایش تدریجی بستری‌ها را شاهد هستیم که متاسفانه احتمال نارنجی شدن آن وجود دارد، موارد بستری در شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند بالا رفته و همچنین شهر پیشوا هم به همین صورت است.

رئیسی افزود: شهرستان‌ ایذه شدت صعودی به خود گرفته و باید مراعات کرد، همچنین بیماری در شهرستان‌های سقز، بانه و بیجار در استان کردستان در حال افزایش است و می‌تواند تغییر رنگی طی روزهای آینده صورت بگیرد و شهرستان‌های دیگری هم هستند ولی اینها از نظر شدت افزایش مهمتر بودند.

وی گفت: تجربه بیش از یک سال نشان می‌دهد که سفرها می‌تواند واقعاً عامل افزایش بیماری باشد و عزیزانی هم که بنا به هر دلیلی در شهرهای زرد و آبی سفر کردند چند نکته را باید به آنها عرض کنم شاید این قدر که دورهمی‌ها و عید دیدنی‌ها خطرناک است. خود سفر خطرناک نباشد موردی که باعث می‌شود افزایش بیماری صورت بگیرد، عید دیدنی‌ها و دورهمی‌ها در فضای بسته و جاهایی که بدون تهویه است. در هر صورت هر کجا که ما مجبور شدیم این دیدارها را انجام دهیم باید چند نکته را در نظر گرفت اول این که در جایی باشیم که تهویه وجود دارد و مدت زمان دیدار باید کوتاه باشد و اگر افراد سالمند یا افرادی که دچار نقص ایمنی داریم باید حتماً از دیدار مستقیم با آنها پرهیز کنیم. در پایان هم از همه مردم عزیز تشکر می‌کنم و اگر چنانچه عزیزانی که به سفر رفتند به ویژه در شهرهایی که الان قرمز یا نارنجی شدند به سرعت آنجا را ترک کنند از افراد دیگری که قصد سفر دارند به هیج وجه آنها سفر نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز