خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا:

اصل بر عدم مسافرت است/ صدور مجوز سفر به شهرهای زرد و آبی با هدف تجدید قوای مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۷۳۵

دبیر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: مسافرت نوروزی به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و سفر به سایر شهرها ممنوعیت ندارد، اما دلیلی برای انجام سفر هم نیست.

«حسین قاسمی» دبیر کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت شهرهای کشور از نظر بیماری کرونا گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر ۳۱ شهر در وضعیت نارنجی و ۹ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرهای قرمز در استان‌‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، مرکزی، همدان، لرستان، یزد و هرمزگان است.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در پاسخ به این سوال که آیا شهرهای استان‌های شمالی در وضعیت شهرهای قرمز و نارنجی هستند، تصریح کرد: براساس لیستی که توسط وزارت بهداشت اعلام شده است، چنین وضعیتی ندارند.

قاسمی تاکید کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا تصریح کرد: سایر شهرها در وضعیت قرمز و نارنجی نیستند، البته این به معنی نبود خطر و احتمال شیوع بیماری و عادی‌انگاری نیست و وضعیت بیماری همچنان شکننده است و خواهش ما این است که مردم سفر را به زمان دیگری موکول کنند و اگر بناست سفر به شهرهای آبی و زرد انجام شود، خواهش ما این است که با رعایت پروتکل‌ها باشد.

قاسمی با اشاره به طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها گفت: براساس این طرح ورود به شهرهای قرمز و نارنجی از ابتدای طرح ممنوع شده بود.

وی تاکید کرد: کرونا همچنان در کشور ما وجود دارد و ما درگیر این ویروس هستیم، هر آنچه که در گذشته انجام می شده است، اگر بنا باشد دوباره ادامه پیدا کند ما باید شاهد اوج گیری بیماری باشیم بنابراین نکاتی که در دستورالعمل های بهداشتی ارائه شده، به قوت خود باقی است ضمن اینکه براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برپایی چادر و کمپ‌ ممنوعیت دارد.

قاسمی تاکید کرد: در بحث سفرهای نوروزی همانطور که اشاره شد، مسافرت به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و سفر به سایر شهرها ممنوعیت ندارد، اما دلیلی برای انجام سفر هم نیست. درست است که با همکاری همه مردم و دستگاه‌ها و کادر درمان وضعیت بحرانی را به این جا رسانده‌ایم، اما اگر بخواهیم به آن بی‌توجه باشیم، قطعا شاهد اوج گیری مجدد بیماری خواهیم بود به همین دلیل اصل بر عدم سفر است، اما اگر قرار شد سفری انجام شود با رعایت همه نکات بهداشتی باید انجام شود، چراکه این سفر برای این است که مردم یک تجدید قوا داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز