خبرگزاری کار ایران

رشد ۱۱۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق در مرزهای کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۷۶۷

فرمانده مرزبانی استان کردستان در تشریح اقدامات یک ساله مرزبانان، از رشد ۱۱۱ درصدی کشفیات و کشف ۱۴۰ میلیارد تومان انواع اقلام و کالای قاچاق با رشادت و سلحشوری مرزبانان در مرزهای استان خبر داد.

به گزارش ایلناسردار "علیرضا مرزبانی" با اشاره به عملکرد یک ساله مرزبانان استان کردستان، گفت: مرزبانی با اشراف کلی بر مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، در راه دفاع از آرمان های انقلاب ثابت قدم بوده و اجازه هیچ گونه نا امنی در نوار مرز را نخواهد داد.

وی افزود: نیروهای متعهد و مجاهد مرزبانی با همراهی مرزنشینان دست به دست هم داده و توانسته اند امنیت پایدار را در مرزهای غرب کشور برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند.

سردار مرزبانی با اشاره به لزوم کنترل نوار مرزی و استفاده از تجهیزات نوین روز، ادامه داد: با توجه به نیاز سازمانی در سطح مرزبانی ناجا، به سمت هوشمند سازی مرز پیش می رویم و سیستم های الکترونیکی، اپتیکی، پهپادها، دوربین های حرارتی و سامانه های مختلف برای کنترل و پایش شبانه روزی مرزها به کار گرفته خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان به الحاق ۲۶ دستگاه خودروی تاکتیکی و زرهی جدید ساخت داخل به ناوگان یگان های مرزی استان اشاره و اظهار داشت: مرزبانی کردستان در بحث زیرساخت‌ها جزو استان‌های پیشرو بوده و امیدواریم با تخصیص تجهیزات نوین قدرت و سرعت عمل ما را در حوزه کنترل مرزها بیش از پیش افزایش یابد .

وی از تشدید و عزم مرزبانان برای مقابله با قاچاق و اقلام ممنوعه در مرزهای استان خبر داد و گفت: آمار کشفیات قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۱ درصد افزایش یافته است.

سردار مرزبانی به مهمترین کشفیات مرزبانی استان کردستان اشاره و ادامه داد: در راستای کنترل و رصد مرزهای استان، مرزبانان در طول سال جاری و در چندین عملیات مرزی، ۱۹ هزار و ۱۵۱ راس دام سبک و سنگین، ۴۰۶ هزار و ۹۸۶ پاکت سیگارت خارجی، یک هزار و ۶۴۰ دستگاه تلفن همراه و تبلت، دو میلیون و ۷۳۰ هزار قلم دارو، ۴۴۴ هزار و ۳۰۶ لیتر مواد سوختی، ۵۹۹ هزار و ۹۵۷ قلم لوازم آرایشی بهداشتی، یک هزار و ۳۵۴ دستگاه لوازم صوتی تصویری، ۷۳ هزار و ۵۵۰ دلار و بیش از ۳۲ میلیون دینار عراقی و غیره را به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان کشف کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده مرزبانی استان کردستان تأکید کرد: ۶۸ قاچاقچی دانه درشت و سرکرده باندهای قاچاق احشام در مرزهای استان کردستان دستگیر و ضمن ضربه مهلک به آنها، تحویل مراجع قضائی نیز شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز