خبرگزاری کار ایران

کلیات مصارف بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۱۶۷

کلیات مصارف بودجه ۱۴۰۰ شهرداری با ۱۷ رای موافق اعضای شورای شهر تهران تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه صبح امروز شورای شهر تهران به دلیل برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق با یک ساعت تاخیر آغاز شد. 

در جلسه امروز ادامه بررسی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران در بخش مصارف در دستور کار قرار گرفت. 

سید حسن رسولی، خزانه دار شورای شهر تهران ضمن قرائت گزارش کمیسیون تلفیق در ردیف‌های هزینه‌ای با قرائت درصد هر یک از ماموریت‌های شش‌گانه شهرداری از بودجه ۱۴۰۰ گفت: شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۷درصد از درآمدهای خود را صرف حوزه فرهنگی و اجتماعی خواهد کرد. 

او ادامه داد: حوزه حمل و نقل و ترافیک، تا قبل از تصمیم امروز جلسه کمیسیون تلفیق، ۳۸.۴ درصد بودجه را به خود اختصاص داده بود که امروز نزدیک به ۳۹ درصد بودجه رسید. 

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: حوزه خدمات شهری ۱۳.۳ درصد، بخش ایمنی و مدیریت بحران ۴.۲ درصد، حوزه شهرسازی و معماری ۴ درصد از کل بودجه را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین ۳۳.۳ درصد بودجه برای مجموعه فصل هوشمندسازی شامل خرید خدمت، حقوق و دستمزد و غیره است. 

رسولی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون فرهنگی مازاد مصرف نداشته است گفت: تغییرات ایجاد شده در کمیسیون نسبت اختیارات بودجه‌ای معاونت‌ها در ستاد و مناطق در این کمیسیون با تغییراتی روبرو شد و تصمیم کمیسیون تلفیق باید به بحث گذاشته شود. 

او درباره تغییرات اعمال شده در حوزه حمل ونقل گفت: در معاونت حمل و نقل و ترافیک، ۷۶۹ میلیارد تومان ردیف‌های کمیسیون نسبت به حدنصاب تعیین شده از درآمد افزایش یافته بود و با توافق صورت گرفته مقرر شد از محل افزایش فروش دارایی‌های شهرداری تهران با توجه به اولویت این بخش، برای بخش‌های مربوط به اتوبوسرانی، مترو و سایر بخش‌های ذی ربط، ۴۰۰ میلیارد تومان اضافه شود و به همین دلیل سهم این حوزه به حدود ۳۹ درصد افزایش پیدا کرد. 

رسولی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان به دو شرکت شهربان و حریم بان اختصاص پیدا کرد تا همکاران در این شرکت به شرط دارا بودن شرایط استخدامی مشابه با سایر شرکت‌ها از دریافتی‌های یکسان استفاده کنند. 

او با بیان اینکه کمترین تغییر در حوزه خدمات شهری رخ داد گفت: در مجموع تعادل بخشی در این حوزه برقرار است. 

خزانه دار شورا ادامه داد: در حوزه شهرسازی و معماری عین لایحه شهرداری گزارش داده شد. در حوزه هوشمندسازی نیز همان سقف مصوب اعلام شد. 

رسولی سپس با قرائت ماده واحده بودجه ۱۴۰۰ شهرداری افزود: ماده واحده بودجه ۱۴۰۰ شهرداری شامل الف، بودجه عمومی شهرداری تهران «مناطق، واحدهای ستادی، راهنمایی و رانندگی و شورای اسلامی شهر تهران» از حیث منابع تامین اعتبار شامل درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر ۴۸۸ هزار و ۸۳۳ میلیارد و ۷۶۴ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال است. 

او ادامه داد: اعتبارات هزینه‌ای ۱۶۴ هزار و ۶۹۳ میلیارد و ۶۶۱ میلیون و ۶۸ هزار ریال است. البته همه این عدد حقوق و مزایا نیست و هزینه‌های جاری را هم در بر می‌گیرد. سهم تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۲۲۰هزار ۳۲۵ میلیارد و ۴۰۳ میلیون و ۱۲۲ هزار ریال است. اعتبارات تملک دارایی‌های مایل ۱۰۳ هزار و ۸۱۵ میلیارد و ۶۰ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال خواهد بود. همچنین به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود حداکثر تا سقف ۲۰ درصد از منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۰ را به صورت غیر نقد عمل کند. 

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران مکلف است در صورت کاهش و یا افزایش جدی، درآمدها وعدم تحقق، سرجمع درآمدهای وصولی ناشی از ارائه خدمات و بودجه عوارض و سایر خدمات را نسبت به بودجه مصوب ۱۴۰ نسبت به ارائه لایحه بودجه حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۰ اقدام کند و منابع افزایش و یا کاهش یافته را مطابق با برنامه پنجم توسعه شهر تهران و در راستای اولویت‌ها و مسائل کلیدی شهر، در اصلاحیه بودجه پیشنهاد کند. 

به گزارش ایلنا، کلیات مصارف بودجه ۱۴۰۰ شهرداری با ۱۷ رای موافق اعضای شورای شهر تهران تصویب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز