خبرگزاری کار ایران

«مدارس» محل اسکان نیروهای امدادی و مردم زلزله‌زده سی‌سخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۲۷۶

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام اینکه در نخستین ساعات پس از وقوع زلزله تیم‌های کارشناسی و ارزیابی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مناطق مختلف شهرستان دنا اعزام شدند گفت: خوشبختانه بیشتر مدارس فاقد هرگونه آسیب بوده و مدارس ایمن و نوساز به محل اسکان مردم و استقرار نیروهای امدادی تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایلنا، درپی وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری شامگاه چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹، داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور به همراه پیروز کرمی مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد و تیم‌هایی از کارشناسان فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور از مدارس مناطق زلزله زده سی سخت بازدید کردند. 

پیروز کرمی، مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در اولین ساعات پس از وقوع زمین‌لرزه تمام مدارس و فضاهای آموزشی ایمن و نوساز برای اسکان مردم زلزله‌زده پیش بینی و آماده شد، اظهار کرد: خوشبختانه مدارس و فضاهای آموزشی و ورزشی که در سال‌های اخیر احداث شده‌اند به لحاظ داشتن استحکام کافی در برابر زلزله و حوادث طبیعی به محل اسکان مردم و استقرار نیروهای امدادی تبدیل شده و از همان دقایق اولیه در اختیار ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویر احمد قرار گرفتند. 

وی افزود: مدارس به لحاظ داشتن مقاومت سازه‌ای کافی همواره پناه امنی برای مردم حادثه دیده می‌باشند که بیانگر اتخاذ رویکردهای اصولی مبتی بر استانداردهای روز دنیا و نظارت‌های دقیق در ساخت مدارس است. 

کرمی با اشاره به تشکیل ستاد بررسی وضعیت فضاهای آموزشی استان بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه، گفت: در حوزه شهرستان دنا حدود ۱۶۰ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی داریم، و با توجه به شرایط جغرافیایی «سی‌سخت» که در دامنه کوه دنا و رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته است، همچنین پراکندگی روستاها و اسکان‌های عشایری در دامنه این کوه ها، مقرر شد تا بررسی میدانی دقیق و کارشناسی از تمامی مناطق انجام شود. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از صبح پنجشنبه ۶ تیم کارشناسی با نظارت میدانی داریوش ورناصری معاون فنی ونظارت سازمان نوسازی مدارس کشور جهت بررسی وضعیت مدارس مناطق زلزله‌زده به روستاها و بخش‌های مختلف شهرستان دنا اعزام شدند، اظهار کرد: خوشبختانه استحکام سازه مدارس موجب شده غالبا فاقد آسیب باشند و تنها ۶ مدرسه قدیمی که ساخت آن‌ها به دهه ۵۰ و ۶۰ می‌رسید و از پیش در لیست و نوبت مدارس نیازمند تخریب و بازسازی قرار داشتند دچار آسیب شدند. 

کرمی در خصوص زمان آماده شدن فضاهای آموزشی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ در صورت حضوری بودن کلاس‌های درس اظهار کرد: در کنار برخی از این مدارس آسیب دیده چند مدرسه در حال ساخت داشته‌ایم که با آماده شدن این مدارس نوساز مشکل نیاز به فضای آموزشی برطرف خواهد شد و قطعاً برای مهرماه مشکلی از نظر فضای آموزشی نخواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز