خبرگزاری کار ایران

ادامه حادثه‌آفرینی چاه‌های بدون درپوش آب و فاضلاب و تیرهای چراغ برق در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۵۴۸

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به ادامه حادثه‌آفرینی چاه‌های بدون درپوش آب و فاضلاب و تیرهای چراغ برق در تهران گفت: شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق و شهرداری تهران با فوریت نسبت به پایش، رسیدگی و رفع ناایمنی‌های گزارش شده اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در جریان دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به مساله ایمنی پایتخت گفت: صبح دیروز باز هم شاهد حادثه سقوط یک شهروند جوان به داخل چاه بدون سرپوش در حاشیه بدون نور بوستان نهج‌البلاغه بودیم که خوشبختانه با اطلاع‌رسانی سریع شهروندان و ورود فوری نیروهای آتش‌نشان به محل آن جوان نجات یافت. 

او ادامه داد: اما آیا بنا نیست که سایه خطر سقوط در چاه و یا برق گرفتگی در اماکن عمومی به واسطه کم توجهی دستگاه‌های متولی روزی از سر شهر و شهروندان برچیده شود؟ 

نوری با اشاره به پایش‌های محیطی مجموعه H. S. E شهرداری تهران از مخاطرات شناسایی شده حوزه فعالیت شرکت آب و فاضلاب و اداره برق گفت: اما هنوز هم چاه‌های آب و فاضلاب بدون درپوش هستند و تیرهای چراغ برق و پروژکتورهای خالی از نور در شهر حادثه آفرینی می‌کنند. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اضافه کرد: هر روز نقاط بی‌دفاع شهر به واسطه ‌عدم تامین روشنایی و تبدیل فضاهایی که مامن بزهکاران برای اعمال مجرمانه است افزوده می‌شود. 

او با تاکید بر اینکه داشتن محیط ایمن نه صرفا به دلیل وظیفه ذاتی دستگاه‌ها بلکه بر اساس حق حیات، مطالبه و حق همه شهروندان است گفت: درست وقتی بر سر نام ذاتی سازمان H. S. E با ماموریت حیاتی آن که به پایش الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیست می‌پردازد به مجادله می‌نشینیم، این شهر و شهروندان هستند که از حوادث خرد و کلان در شهر متضرر می‌شوند و خسارت می‌بینند. 

نوری تاکید کرد: تا زمانی که سازمان‌ها و نهادهای مختلف به صورت بخشی و جزیره‌ای عمل کنند و رسالت خود را در داشتن مشارکت موثر با مدیریت شهری و نهادهای مردمی برای تحقق H. S. E در شهر ایفا نکنند همچنان شاهد نارسایی در اثربخشی این حوزه کلیدی خواهیم بود. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: از این رو مجددا از شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق و شهرداری تهران می‌خواهم تا ضمن همکاری متقابل با یکدیگر در این حوزه با فوریت نسبت به پایش، رسیدگی و رفع ناایمنی‌های گزارش شده اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز