خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

از نظر قانونی منعی برای تصویب زیست شبانه وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۵۲۳

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت:‌ وقتی شورا مصوبه‌ای را تصویب می‌کند تا زمان اصلاح و یا نقض آن توسط شورا لازم‌الاجرا است و هیچ مرجعی نمی‌تواند مانع از اجرای آن شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در جریان دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری درباره زیست شبانه گفت: همانگونه که مستحضر هستید، چندسالی است که موضوع زیست شبانه یکی از دغدغه‌های اصلی تهران، ری و تجریش شده است. در همین راستا نیز طرحی با عنوان الزام شهرداری تهران به برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای بسترسازی تحقق زیست شبانه در چشم‌انداز ۱۴۰۲ در ۱۶ بهمن ۹۷ در صحن شورا تصویب و براساس آن شهرداری مکلف به اجرای طرح زیست شبانه در پایتخت شد. 

او افزود: پس از تصویب این طرح شهرداری تهران پس از دو سال لایحه تحقق شهر بیدار را به شورا ارسال و شورا نیز آن را به تصویب رساند تا براساس آن اجرای کامل در دستور مدیریت شهری قرار گیرد. 

نظری گفت: اما فرماندار محترم تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با چنین طرحی در زمان کرونا مخالفت می‌کنیم و اجرای این طرح در شرایط کنونی منتفی است. 

نظری با طرح سوال از فرماندار تهران گفت: سوال اصلی از فرماندار تهران این است که مگر مصوبات شورای شهر تهران زمان دارد که قرار باشد در یک بازه زمانی خاص اجرا شود؟ وقتی شورا مصوبه‌ای را تصویب می‌کند تا زمان اصلاح و یا نقض آن توسط شورا لازم‌الاجرا است و هیچ مرجعی نمی‌تواند مانع از اجرای آن شود. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: امروز کشور و دنیا درگیر ویروس کرونا است و تمام نظم جهانی به هم ریخته است که خود موضوع دیگری است. قطعا در شرایط فعلی که باید از تجمعات جلوگیری شود، با وجود اجرای طرح محدودیت شبانه، اجرای آن تا زمان پایان کرونا منتفی خواهد بود که بحثی مجزا است. اما منعی برای تصویب آن از منظر قوانین و مقررات جاری کشور وجود ندارد. 

نظری افزود: از سویی فرماندار تهران این مخالفت را نه در قالب رسمی و روال اداری بلکه در غالب مصاحبه مطرح کرده است که این شائبه را ایجاد می‌کند، این نظر شخصی ایشان است. 

او با تاکید کرد که اجرای این طرح در پساکرونا نه تنها باعث تهدید امنیت شهری نیست، بلکه باعث حفظ امنیت و آرامش در شهر و رونق اقتصادی خواهد شد، گفت: از نظر تخصصی در علم شهرسازی امنیت در گرو دو فاکتور مهم حضور مردم و روشنایی است و اگر لحاظ شود امنیت نیز تامین خواهد شد. 

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: گویا فرماندار محترم تهران کمر به تضعیف جایگاه و نهاد شورای شهر بسته و اگر چنین نباشد بارها و بارها شاهد مصاحبه‌ها و مخالفت‌های بدون استناد قانونی ایشان با مصوبات شورا نمی‌بودیم. لذا انتظار می‌رود مصوبات شورا طبق نص صریح قانون اساسی، از مجرای قانونی خود دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز