خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

با رعایت توصیه‌های بهداشتی جلوی خیز جدید کرونا را بگیریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۱۲۳

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به خیز جدید کرونا گفت: میان کاهش عمل به توصیه‌های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به دنبال آن افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به صعودی شدن روند ابتلا به کرونا در بعضی استان‌ها، بیان کرد: متاسفانه در هفته جاری، شاهد ایجاد وضعیت قرمز در ۹ شهرستان استان خوزستان شامل اهواز، آبادان، بند ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر، کارون، دشت آزادگان و هویزه هستیم و همچنین تعداد شهرستان‌های وضعیت نارنجی در کشور از ۳۶ شهرستان در هفته گذشته به ۳۹ شهرستان در هفته جاری و شهرستان‌های دارای وضعیت زرد از ۱۷۸ شهرستان در هفته گذشته به ۲۲۸ شهرستان در هفته جاری افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۱۷۲ شهرستان در کشور در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در هفته گذشته بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های مازندران، سمنان، گیلان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ به ترتیب در استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل گزارش شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به دنبال عادی انگاری شرایط بیماری، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و میزان استفاده از ماسک طی روزهای اخیر با کاهش مواجه شده است.

او افزود: بنابراین با توجه به وضعیت حساس، ناپایدار و شکننده حال حاضر بیماری در کشور، در صورت تداوم روند کاهشی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت بیماری در کشور مجددا با خیز جدید و سخت مواجه خواهد شد که امیدواریم با پرهیز از هرگونه اهمال در رفتارهای فردی و اجتماعی شاهد پیشگیری از تکرار تجربیات گذشته و جلوگیری از ایجاد خیز چهارم بیماری در کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز