خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۶۶۷ پژوهش‌سرای دانش آموزی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۷۷۷۳

مدیر کل متوسطه نظری آموزش و پرورش گفت: در اولین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور ۹۳۶۱ نفر از دانش آموزان استان اصفهان شرکت کردند که حاصل حضور این دانش‌آموزان کسب ۳۰ رتبه اول، دوم و سوم کشوری و کسب جایگاه سوم استان در جشنواره کشوری بوده است.

به گزارش ایلنا، عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری در مراسم افتتاحیه و آئین رونمایی از آزمایشگاه زیست فناوری استان اصفهان که به صورت ویدئو کنفرانس در روز سه شنبه 21/11/99 برگزار گردید، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی، با اشاره به هدف عملیاتی شماره ۶ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به تأسیس و راه اندازی 667 پژوهشسرای دانش آموزی در کشور اشاره کرد و گفت: تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری در فرایند تعلیم و تربیت و ایجاد شبکه‌ ای از محیط های یادگیری مانند پژوهش سراها  مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می باشد.

سلطانیان به تصویب اساسنامه پژوهشسراهای دانش‌آموزی در شورای عالی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مطابق اساسنامه پژوهشسراهای دانش‌آموزی مهمترین اهداف تأسیس این مراکز: آموزش روش­‌های مبتنی بر پژوهش، طراحی و انجام پروژه های تحقیقی-پژوهشی و فناوری، برگزاری مسابقات و جشنواره های علمی پژوهشی دانش آموزی، و انجام آزمایش و تجربه ایده‌های پژوهشی است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری ضمن تشریح اهمیت آموزش دانش آموزان به علوم نوین به مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه زیست فناوری اشاره کرد گفت: تشکیل قطب کشوری زیست فناوری در شهرتهران و قطب‌های متناظر در تمامی استان‌ها، تربیت نیروی انسانی، آموزش و ترویج زیست فناوری در حوزه دانش آموزی، تولید محتوا و برگزاری مسابقات و جشنواره ها بخشی از اقدامات دفتر آموزش متوسطه نظری در حوزه زیست فناوری بوده است.

سلطانیان گفت: در اولین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور ۹۳۶۱ نفر از دانش آموزان استان اصفهان شرکت کردند که حاصل حضور این دانش‌آموزان کسب ۳۰ رتبه اول، دوم و سوم کشوری و کسب جایگاه سوم استان در جشنواره کشوری بوده است. وی ابراز امیدواری کرد با تجهیز دو پژوهش سرای دانش آموزی شهید شهریاری و صائب در استان اصفان، شاهد حضور گسترده دانش آموزان در دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهشسراهای دانش‌آموزی در سال تحصیلی جاری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز