خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

بخش قابل توجهی از مشکلات مقابله با کرونا بر دوشِ زنان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۹۱۲

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اکثریت کارکنان نظام سلامت کشور از بهورز، مراقب، ماما، پرستار و نیروهای خدماتی تا کادر تخصصی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از زنانی هستند که در این دوران سخت و نفس گیر همه گیری بیماری در خط مبارزه با ویروس کرونا باید علی رغم خستگی ناشی از رسیدگی به بیماران، میان زندگی کاری و شخصی خود تعادل سازنده ایجاد کنند.

به گزارش ایلنا، « سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با تبریک روز زن، بیان کرد: اگرچه همه‌گیری ویروس کرونا محدود به جنسیت خاصی نیست، اما جمعیت زنان کشور ظرف ۱۱ ماه شیوع روزافزون بیماری در کشورمان متحمل بخش قابل توجهی از مشکلات مقابله با این ویروس بوده‌اند و مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در خانواده، رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان در شرایط آموزش غیرحضوری مدارس و ... را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: همچنین مشکلات مراقبت‌های لازم در زنان باردار و مراقبت‌های مورد نیاز در دوران پس از زایمان، مشکلات زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست و مشکلات ناشی از فشارهای اقتصادی برگرفته از اعمال محدودیت‌ها، گویای این واقعیت است که در این دوران بحرانی لزوم توجه هر چه بیشتر به حفظ سلامتی زنان از الزامات بنیادین مبارزه با بحران کووید‌۱۹ است.

لاری افزود: در شرایط حاضر اکثریت کارکنان نظام سلامت کشور از بهورز، مراقب، ماما، پرستار و نیروهای خدماتی تا کادر تخصصی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از زنانی هستند که در این دوران سخت و نفس گیر همه گیری بیماری در خط مبارزه با ویروس کرونا باید علی رغم خستگی ناشی از رسیدگی به بیماران، میان زندگی کاری و شخصی خود تعادل سازنده ایجاد کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان گفت: روز زن فرصت مناسبی برای تقدیر از زحمات زنان سختکوش سرزمین‌مان است که با روی گشاده و عزمی راسخ در جهت شکست بیماری در تلاشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز