خبرگزاری کار ایران

مسئول اپلیکیشن شاد در گفت‌وگو با ایلنا:

رایگان نبودن شبکه شاد را به ۱۹۵ اطلاع دهید/ جریمه اپراتورهای متخلف/ به زودی از "شاد ۳ " رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۷۵۲

مسئول اپلیکیشن شاد در واکنش به هزینه‌هایی که شاد بابت اینترنت به دانش آموزان تحمیل می‌کند، گفت: اگر دانش‌آموزانی بودند که به شاد متصل شدند، اما هزینه آن رایگان نبود می‌توانند شکایت خود را از طریق شماره ۱۹۵ به ما اعلام کنند.

«حسین الحسینی» مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول اپلیکیشن شاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که چرا هنوز اپلیکیشن شاد به ویژه در مناطق محروم رایگان نشده است؟ گفت: شاد برای همه طبقات اجتماعی اعم از برخوردار و نابرخوردار رایگان است، حتی فرقی میان دانش‌آموزان دولتی و غیردولتی نبوده و برای همه یکسان است. 

وی در ادامه گفت: دانش‌آموزانی که به شبکه شاد متصل می‌شوند، اذعان به رایگان بودن این اپلیکیشن دارند و اگر دانش‌آموزانی بودند که متصل شدند، اما هزینه آن رایگان نبود، می‌توانند شکایت خود را از طریق شماره ۱۹۵ به ما اعلام کنند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه تمام ارتباطات را از ساز و کارهای مربوط فراهم می‌کند.

الحسینی گفت: اگر به هر دلیل اپراتوری تخلف کند هم جریمه شده و هم عودت داده می‌شود. از همه کسانی که این مشکل برای آن‌ها رخ داد و اکنون مطلع شده‌اند، خواهش می‌کنیم به ما اطلاع بدهند. اگر کسی معتقد است که هزینه استفاده از شاد برای او محاسبه می‌شودحتما به شماره ۱۹۵ اطلاع بدهند تا فوراً رسیدگی شود. هیچ مشکلی برای رسیدگی وجود نخواهد داشت. 

مسئول شبکه شاد تاکید کرد: اپلیکیشن شاد رایگان است، دانش آموزان در صورت شکایت حتی می‌توانند پولشان را پس بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون شکایتی مبنی بر اینکه شاد رایگان نیست اعلام شده و اگر اعلام شده آمار آن چقدر بوده است؟ گفت: با ما تماس نمی‌گیرند. با همان شماره‌ای که اعلام کردم تماس گرفته می‌شود و شکایت اعلام می‌گردد. البته ما کمترین شکایت در این زمینه را داریم، زیرا از نظر ما این قضیه که شاد رایگان نیست، منتفی است. ما معتقدیم که استفاده از این برنامه به صورت رایگان است. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در شبکه دانش آموزی گفت: البته ممکن است دانش‌آموز با سیم‌کارتی که دارد از اپلیکیشن‌های دیگری استفاده کند که در این صورت اپ‌های دیگر برای دانش‌آموزان رایگان نیست و قطعا هزینه آن محاسبه خواهد شد. 

الحسینی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان برای دانش‌آموزانی که بی‌بضاعت هستند و در مناطق محروم زندگی می‌کنند، مساعدتی در خصوص هزینه اینترنت در نظر گرفت؟ گفت: به دستور ریاست جمهوری اینترنت شاد برای معلمان و دانش‌آموزان از هر طبقه اجتماعی که باشند حتی طبقات برخوردار، رایگان است، به  خصوص برای دانش‌آموزان محروم و کم‌برخوردار. 

وی اضافه کرد: در عین حال یکسری از دانش‌آموزان برای استفاده از این اپلیکیشن از داشتن موبایل، تبلت و کامپیوتر محروم هستند و به این برنامه دسترسی ندارند، از این رو مشکل اصلی ما همین است. کمیسیون مجلس مطلع است، ریاست جمهوری مطلع است، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش همه با هم توافق کرده‌اند که ۱۰۰ درصد اینترنت بچه‌ها و معلمان رایگان باشد. 

مسئول شبکه شاد در پاسخ به این سوال که اگر به شما گفته شود که منطقه‌ای ابزار آموزشی یا تبلت ندارند، برایشان تامین می‌کنید؟ گفت: خیر، به هیچ عنوان تامین ابزار آموزشیس برعهده آموزش و پرورش نبوده و از وظایف ذاتی آموزش و پرورش نیست. وزارت صمت در این مقوله مسئول است و از آموزش و پرورش هم به شدت پیگیری می‌شود. دکتر حسینی رییس مدارس استثنایی از طرف وزیر محترم ابلاغیه دارند که به این موضوع رسیدگی کنند. 

او افزود: دستگاه‌های مختلف مانند کمیته امداد، دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت صمت، وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش همه پیگیر بوده و جلسات منظم دارند تا بتوانند فکر اساسی برای تهیه ابزارهای آموزشی جهت دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد کنند. 

الحسینی تاکید کرد: برای دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد دو عامل وجود دارد، اول اینکه زیرساخت‌ها باید تامین شود و دوم نداشتن ابزار آموزشی است که البته مورد دوم از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

وی در واکنش به اینکه انتقاد از کُندی شبکه شاد همچنان وجود دارد، اما چرا این ایراد مرتفع نمی‌شود؟ گفت: شاد در واقع یک پیام‌رسان بوده که به مرور آموزشی شده و به این سمت و سو حرکت کرده است. در این مدت تلاش شده که ایرادات و مشکلات شاد کم و کمتر شود. 

مسئول شبکه دانش آموزی گفت: برنامه شاد۲ در ابتدای سال تحصیلی جدید رونمایی و به کار گرفته شد، در حال حاضر نیز قرار است برنامه شاد۳ رونمایی و به کار گرفته شود. به تعبیر دیگر شاد ۳ به امکانات تعاملی جدیدتری تجهیز شده که معلمان و دانش‌آموزان بتوانند راحت‌تر با این برنامه کار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز