خبرگزاری کار ایران

مشاور شهردار تهران:

"خشت طلایی" زمینه حضور فعال شهرهای کوچک مقیاس را در سطح بین المللی فراهم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۱۰۳

مشاور شهردار تهران درباره جایزه خشت طلایی گفت: این جایزه علاوه بر توسعه دیپلماسی شهری، با فراهم کردن بستر لازم جهت بهره‌گیری از تجارب دیگر شهرها و ارائه راه‌کارهای موفق در حل چالش‌های شهری می‌تواند راهگشای مدیران شهری باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین محمدی در اختتامیه پنجمین دوره جایزه بین المللی خشت طلایی گفت: دیپلماسی شهری تعامل با دیگر شهرهای جهان است که با هدف تقویت همکاری‌ها و دستیابی به علایق و منافع مشترک صورت می‌گیرد. این در حالیست که رفع بسیاری از مسایل و مشکلات شهری از طرق رسمی و دولتی با محدودیت‌های بسیاری مواجه است، اما در ساحت دیپلماسی شهری با توجه به ماهیت غیرسیاسی، نتایج بسیاری قابل حصول است که این مهم به کمک جایزه جهانی خشت طلایی تهران میسر است. 

او ادامه داد: این جایزه علاوه بر توسعه دیپلماسی شهری، با فراهم کردن بستر لازم جهت بهره‌گیری از تجارب دیگر شهرها و ارائه راه‌کارهای موفق در حل چالش‌های شهری می‌تواند راهگشای مدیران شهری باشد. علاوه بر آن با ایجاد انگیزه و حس رقابت در مدیران شهری سبب بروز و ظهور پروژه‌های خلاقانه و تاثیرگذار در شهرها است.

محمدی گفت: خشت طلایی تهران با معیار قرار دادن دسترسی همه جوامع به اطلاعات و تجارب در سراسر جهان و تاکید بر همه شمولی، توانسته است زمینه حضور فعال شهرهای کوچک مقیاس را فراهم کند. 

او ادامه داد: این رویداد برای شهرداری تهران نه تنها فرصت رقابت مدیران شهری در سطح ملی و بین المللی را ایجادکرده است، بلکه موجب تشویق کارمندان و کارشناسان نیز شده است و با اجرای پروژه‌های شاخص و تاثیرگذار در رقابت با سایر شهرهای جهان به ارتقای جایگاه شهر تهران بپردازند.

 محمدی در ادامه با اشاره به ویژگی های شاخص پنجمین دوره جایزه گفت: جایزه بین المللی خشت طلایی تهران در پنجمین دوره برگزاری خود تغییرات محتوایی بسیاری را نسبت به ادوار گذشته مد نظر قرار داده است. برخی از تغییرات صورت گرفته در این دوره نسبت به ادوار گذشته شامل تدقیق محورهای هفت گانه جهت جامع نگری با رویکردی همه جانبه به مسایل و چالش های شهری،اضافه کردن معیار مستندسازی در ارزیابی فرآیند داوری به منظور دستیابی همه جوامع به اطلاعات، توسعه بخش علمی رویداد و برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در هفت محور،  برگزاری نشست‌های چند جانبه با حضور همه ذی‌نفعان شهری و توسعه دیپلماسی شهری با توسعه همکاری‌های بین المللی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز