خبرگزاری کار ایران

پروژه‌های کوچک مقیاس در عمل اولویت شهرداری نیست/عدم رعایت شرایط میراثی درساخت و سازهای شهر ری

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۷۷۵

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری وقتی نوبت پروژه‌های کوچک مقیاس می‌شود آخرین اعتبار را به آن‌ها می‌دهد. در حرف می‌گویند نوآوری و تفاوت و خواسته ما در بودجه پروژه‌های کوچک مقیاس است اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در جریان جلسه دویست و شصت و هفتم شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۲۰ گفت: مشکل پروژه‌های کوچک مقیاس مشکل همه جا است. آقای شهردار گفتند اولویت ما فعالیت‌های اجتماعی پروژه‌های کوچک مقیاس است و این در حالی است که اعتبار شهرداری نیز بیش از ۶۰ درصد تحقق پیدا نکرده است. 

او ادامه داد: وقتی نوبت پروژه‌های کوچک مقیاس می‌شود آخرین اعتبار را به آن‌ها می‌دهند. اگر این پروژه‌ها اولویت شهرداری است به آن‌ها برسند. در حرف می‌گویند نوآوری و تفاوت و خواسته ما در بودجه پروژه‌های کوچک مقیاس است اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد. 

مسجدجامعی ادامه داد: از شهردار تهران درباره مساله نفر آباد و هاشم آباد تشکر می‌کنم چرا که مشکل لاینحلی بود و حل شد که اقدام بزرگی است. در جوانمرد قصاب ۴۰ پلاک بلاتکلیف آزاد شد. 

عضو شورای شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه با روابط بروکراتیک نمی‌توانیم با نهادهای مردمی صحبت کنیم، گفت: از طریق مکاتبه و بخشنامه نمی‌توانیم آن‌ها را ملزم کنیم و نیازمند فضای گفت و گو برای این کار هستیم. 

او در ادامه با اشاره به آلودگی هوای شهر ری گفت: مساله آلوگی ری خیلی مهم است و آلوده‌ترین نقطه تهران است و باید برای آن فکری اساسی کرد. آلودگی آن در شرایطی است که اینهمه مزرعه پیرامون آن قرار دارد و هیچ برج بلندی اطراف آن وجود ندارد که از آن می‌توان بهره برد. 

مسجد جامعی ادامه داد: شهرری مذهبی‌ترین نقطه تهران است اما ساخت و ساز در آنجا شرایط میراثی را رعایت نمی‌کند. ما طرح خانه باغ را داریم اما با توجه به تعدد مزارع، طرح خانه مزرعه را می‌توان در این منطقه اجرا کرد که می‌تواند اتفاق جدیدی در تهران باشد. باید برای ری فکر ویژه‌ای کرد چرا که مهمترین منطقه گردشگری، طبیعی، صنعتی است و باید نگاه ویژه‌ای به آن کرد. 

در ادامه ناهید خداکرمی نیز در تذکری گفت: آنچه که باعث شده این منطقه با اینهمه پتانسیل نتواند از آنهمه پتانسیل استفاده کند به این دلیل است که نوآوری و خلاقیت در اداره منطقه کم است. برای مثال می‌توان از مزارع اطراف به عنوان مزارع شهری کاربری متفاوت داشته باشد و برای جذب سرمایه و ثروت آفرینی استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز