خبرگزاری کار ایران

۷۲۰۰۰ خانوار مددجو فاقد سرویس بهداشتی و حمام مناسب

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۶۰۳

کمیته امداد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه بهسازی مسکن مددجویان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم امضای تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که به منظور تامین کمک‌هزینه تجهیز مسکن مددجویان انجام شد، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تاکنون از طریق هم‌افزایی با کمیته امداد در موضوع توانمندسازی، تامین جهیزیه و اشتغال مددجویان گام‌های مثبتی برداشته است.

وی با بیان اینکه بانک مهر بانک صد در صد قرض‌الحسنه است، ادامه داد: این بانک در ۲ سال گذشته در حوزه توانمندسازی مددجویان ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار داده است.

بختیاری تاکید کرد: با همکاری بانک‌ها و دیگر نهادها، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ هزار خانواده تحت حمایت از طریق اجرای طرح‌های اشتغال، به خودکفایی رسیده و از حمایت امداد خارج می‌شوند.

رئیس کمیته امداد مسکن را از ابعاد مهم توانمندسازی دانست و خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ هزار خانواده نیازمند فاقد نعمت گاز شناسایی شده‌اند که در صورت انجام لوله‌کشی، از این نعمت برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۴ هزار خانواده تحت حمایت فاقد حمام مناسب و ۳۸ هزار خانوار به سرویس بهداشتی استاندارد دسترسی ندارند.

بختیاری با بیان اینکه ارائه این خدمات نیازمند بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ را به صورت ارائه تسهیلات به مددجویان تقبل کرده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان اقتصاد اسلامی تعهد شده است، افزود: نیمی از اعتبار مورد نیاز نیز از طریق هماهنگی با استانداری‌های سراسر کشور تامین شده است.

بختیاری با اشاره به تفاهم‌نامه این نهاد با بانک پارسیان برای تامین بخش دیگری از هزینه‌های اجرای طرح، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری خیران و دیگر بانک‌ها، عملیات اجرایی طرح هرچه زودتر به پایان برسد.

رئیس کمیته امداد اظهار امیدواری کرد که اجرای این خدمات با همکاری دیگر دستگاه‌ها، به عنوان یک الگوی موفق در کشور ثبت شود.

مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این مراسم همکاری با کمیته امداد را در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی این بانک توصیف کرد و گفت: پوشش این بانک برای ارائه خدمت به مددجویان یک افتخار بزرگ و مایه برکت در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است. 

وی با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد کمترین معوقات بانکی را دارند، افزود: مددجویان امداد خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، اکبری تاکید کرد: این بانک ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بهینه‌سازی و بهسازی مسکن مددجویان اختصاص داده است که در قالب وام‌های ۳۰ میلیون ریالی به حدود ۳۳ هزار خانواده با ضمانت کمیته امداد تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز