خبرگزاری کار ایران

هیچ شهری در وضعیت قرمز نیست/ مردم رعایت کنند، ویروس جدید کشنده‌تر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۲۰۸

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت:ویروس جهش یافته قدرت سرایت بیشتری دارد و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند، همچنین قدرت کشندگی و میزان مرگ و میر مبتلایان در ویروس جدید بیشتر از ویروس‌های قبلی است، بنابراین اگر پروتکل‌ها را به دقت رعایت نکنیم منجر به مشکلاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا «علیرضا رئیسی» سخنگوی ستاد ملی کرونا وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور بیان کرد: در حال حاضر ۱۹ شهر نارنجی، ۱۵۷ شهر زرد و ۲۵۶ شهر آبی داریم و هیچ شهر قرمزی در کشور نداریم اما نباید این موضوع باعث عادی انگاری شود، با این وجود تذکر جدی می‌دهم زیرا در برخی از مناطق کشور در هفته‌ی قبل عدم رعایت پروتکل‌ها را داشتیم.

وی ادامه داد: موارد متعددی گزارش از عدم رعایت پروتکل‌ها از شهرهای مختلف داشتیم که یکی از شهرها کاشان بود.

رئیسی افزود: باید توجه کرد که یکی از نگرانی‌های موجود رشد ۴۷ درصدی ترددها نسبت به اول دی ماه است و این وضعیت نگران کننده است چون هر گونه عدم رعایت پروتکل وضعیت را تغییر می‌دهد.

سخنگوی ستاد کرونا ضمن قدردانی از مردم، گفت: حتما باید مراقبت کنیم و در غیر این صورت محدودیت‌ها بر می‌گردد، که کسب کارها و همه شهرها تحت تاثیر محدودیت‌های جدید قرار می‌گیرند و دوباره تعطیلی مشاغل را خواهیم داشت چون خروج از وضعیت قرمز به معنای ضعیف شدن یا از بین رفتن ویروس نیست بلکه ویروس نه تنها ضعیف نشده بلکه جهش پیدا کرده و قوی تر شده است. 

وی ادامه داد: ویروس انگلیسی حدود ۶۰ کشور دنیا را درگیر کرده است و در آفریقای جنوبی هم ۲۶ کشور را درگیر کرده است و در نظر داشته باشید ویروس جهش یافته قدرت سرایت بیشتری دارد و جوانان را بیشتر درگیر می کند، همچنین قدرت کشندگی و میزان مرگ و میر مبتلایان در ویروس جدید بیشتر از ویروس‌های قبلی است، بنابراین اگر پروتکل‌ها را به دقت رعایت نکنیم منجر به مشکلاتی می‌شود. 

رئیسی افزود: در فصل زمستان و هوای سرد هستیم و باید قاطعانه جلوی دورهمی‌های خانوادگی و هر نوع تجمعی ایستاد و نباید بگذاریم این تجمعات انجام شود چه خانوادگی، مسافرت یا هر نوع تجمع دیگر باعث بیماری و منجر به افزایش مرگ و میر می شود و ما هم وظیفه داریم هشدار دهیم زیرا مسئول سلامت مردم هستیم. 

وی ادامه داد: در مقوله‌ سلامت هیچ معامله‌ای نخواهیم کرد و محکم ایستاده‌ایم و هشدار می‌دهیم تا همه‌ مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند و احتمالا این هفته جلسات دیگری در ستاد درباره بازنگری پروتکل‌ها و محدودیت‌ها داریم، زیرا با تغییر رنگ شهرها و وضعیت مناسب‌تر شاهد افزایش تجمعات و ترددها هستیم.

سخنگوی ستاد ملی بیان کرد: به نظر می‌رسد در برخی مناطق ساده انگاری و عادی انگاری اتفاق می‌افتد و این خطرناک است، یادمان نرود در تیر و مرداد چگونه وضعیتی پیدا کردیم که موج جدید شکل گرفت و مرگ و میر افزایش یافت، در هر موج جدید شیوع کرونا بیش از ۱۰ هزار مرگ جدید رخ می‌دهد و ۱۰ هزار خانواده را داغدار می‌کند. 

وی تاکید: خانواده‌ها به هیچ وجه کوتاه نیایند و پروتکل‌ها را خودشان جدی بگیرند، توجه کنند که ویروس جدید جوان‌ترها را درگیر می‌کند باید مراقبت کنیم چون ویروس کرونا ضعیف نشده بلکه قوی تر شده است.

رئیسی در پایان گفت: همه دست به دست هم دهیم چون به هیچ وجه نمی‌شود با سلامت مردم شوخی کنیم و الان هم بر اساس ارزیابی میزان بیماران سرپایی در بعضی استان‌ها افزاییش پیدا کرده که یک این زنگ خطری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز