خبرگزاری کار ایران

ضرورت برخورد با سایت‌ها و کانال‌های غیرمجاز قیمت‌ساز

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۳۹۴

​رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به روند بررسی لایحه بودجه در مجلس گفت: همه مؤثرین در این زمینه در جهت انعکاس واقع بینانه و کارشناسانه در خصوص بودجه با رسانه‌ها صحبت کنند تا علائم غلط به حوزه اقتصادی جامعه داده نشود که برخی بر اساس اطلاعاتی که قطعیت ندارد، تصمیم بگیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست شصت و یکمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که امروز با حضور دستگاههای ذی ربط در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه فضای کلی کشور با توجه به کنترل روند بیماری کرونا امید بخش است؛ گفت: در جلسه امروز ستاد اقتصادی و اطلاع‌رسانی موضوعات مختلفی همچون روند تصویب بودجه و ابعاد رسانه‌ای آن، دستگاههای ماینر و وضعیت بورس، مورد بررسی قرار گرفت. 

وزیر کشور با بیان اینکه روند تصویب بودجه، فرآیند قانونی خاص خود را دارد؛ گفت: در جلسه قبل هم موضوع بودجه را در دستور کار گذاشتیم و با توجه به اینکه چگونگی بازتاب رسانه‌ای بودجه در مراحل بررسی در کمیسیون تلفیق و تصویب در صحن مجلس، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ابعاد موضوع در جلسه مورد بررسی قرار گرفت. 

وی در این خصوص گفت: وقتی بودجه در بخش‌ها و موضوعات مختلف و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطرح و در این سطح تصمیم گیری می‌شود، هنوز به معنای نهائی شدن قانون بودجه نیست. 

رحمانی فضلی تصریح کرد: بودجه پس از طی فرآیندی از کمیسیون تلفیق و بعد در صحن مجلس و در نهایت با تایید شورای نگهبان، قطعیت قانونی پیدا می‌کند. 

وی در این خصوص یادآور شد: طرح برخی از مسائل مطرح در کمیسیون ها، در رسانه‌های عمومی بازتاب‌هایی پیدا کرده که این بازتاب ها، واقعی نیست. 

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با تشریح اینکه تلاش شد که همه مؤثرین در این زمینه در جهت انعکاس واقع بینانه و کارشناسانه در خصوص بودجه با رسانه‌ها صحبت کنند تا علائم غلط به حوزه اقتصادی جامعه داده نشود که برخی بر اساس اطلاعاتی که قطعیت ندارد، تصمیم بگیرند. 

وزیر کشور در ادامه صحبت‌هایش به در پیش بودن ایام عید نوروز و مسئله کرونا اشاره کرد و گفت: در ایام پیش رو با مقوله‌های تأمین کالاها، قیمت کالاها و تشکیل نمایشگاه‌ها و فروش‌های نوروزی مواجه هستیم. 

وی اضافه کرد: از یک طرف با نوروز که ایام شادی و نشاط هست و از طرف دیگر با بحث کرونا مواجه هستیم و حتما باید تدابیری اندیشیده شود تا خود نوروز با عنوان یک جشن موجب شیوع و اشاعه بیماری کرونا نشود. 

وی گفت: در جلسه امروز به دستگاه‌های مربوطه به خصوص وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی توصیه شد که در مورد همه کالاهای مورد نیاز، هم در حوزه تامین و هم در حوزه قیمت‌ها کاملا کنترل و نظارت شود. 

وزیر کشور در خصوص فروش‌های نوروزی هم گفت: مقرر شد امسال فروش‌های نوروزی یک ماه زودتر انجام شود تا در زمان خرید تراکم جمعیت نداشته باشیم. 

موضوع فعالیت مجدد قیمت سازها در فضای مجازی، دیگر موضوع مورد اشاره وزیر کشور در جلسه امروز بود، که در این خصوص تصریح کرد: در دو سال گذشته یکی از دلایل افزایش کاذب قیمت‌ها در بررسی‌های کارشناسی، وجود سایت‌ها و کانال‌های قیمت‌گذاری بود که به صورت کاملا غیرواقعی، قیمت‌سازی می‌کردند که در این عرصه قوه قضاییه برخورد بسیار مناسبی در این باره انجام داد و این سایت‌ها جمع شد. 

وی گفت: اخیراً دوباره گزارش داده شد که این بحث قیمت‌گذاری توسط این سایت‌ها و کانال‌ها دوباره در حال انجام است و در جلسه امروز قرار شد قوه قضاییه مجددا برخورد کند تا بتوانیم ثبات در اطلاع‌رسانی درست و واقعی داشته باشیم. 

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: در جلسه امروز مباحث درباره ماینرها و مصرف برق آن مطرح شد که با توجه نوع طرح موضوع به عنوان دلیل قطعی برق در روز سه‌شنبه و همچنین همزمانی با افزایش مصرف گاز و آلودگی هوا آثار مختلفی را در افکار عمومی بدنبال داشت و قرار شد این مسئله با هماهنگی استانداران و دستگاه‌های ذیربط از جمله، وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و قوه قضاییه پیگیری شود. 

رییس ستاد اطلاع‌رسانی تبلیغات اقتصادی کشور در این خصوص یادآور شد: در دولت درباره نحوه فعالیت بیت کوین مصوبه داریم، لکن با توجه به گزارش‌های موجود مبنی بر اینکه، برخی در این عرصه، به صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند، موضوع و ابعاد مختلف آن، امروز مطرح و قرار شد برخورد لازم انجام گیرد. 

وزیر کشور با اشاره به اتفاقات اخیر بورس گفت: در جلسه امروز، آخرین شرایط بورس نیز بررسی شد، البته مباحث کارشناسی مختص بورس در جای خود مطرح می‌شود ولی در جلسه ستاد، روند آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی و ارائه اطلاعات صحیح به مردم و فعالان این عرصه بررسی شد و با توجه به شرایط موجود، مقرر شد کارگروهی سیاستگذاری مناسب اطلاع‌رسانی را دنبال کند. 

رحمانی فضلی درباره وضعیت تامین ارز برای کالاهای اساسی هم گفت: دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی تاکید و تایید کردند که بانک مرکزی در زمینه تامین ارز در حوزه کالاهای اساسی و ضروری مردم خوب عمل کرده است و البته قرار شد این اقدامات تا پایان سال ادامه یابد تا مشکل جدیدی نداشته باشیم. 

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در پایان توضیحات خود با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، نوسانات ارز، محدودیت‌های واردات و صادرات در شرایط اقتصادی نامناسبی قرار داریم؛ گفت: امیدواریم ان شاا… در فضای پیش رو، این شرایط مطلوب‌تر و مناسب‌تر باشد. بعلاوه باید تلاش کنیم ضمن اطلاع‌رسانی صحیح و بیان واقع‌بینانه مسائل، با طرح برخی مسائلی که قطعیت ندارد، موجب رنجش جدیدی برای مردم نشویم. امروز مردم روزانه تصمیم‌گیری می‌کنند و برای همین اطلاع‌رسانی هر چه کارشناسانه‌تر و واقع بینانه‌تر باشد، موثرتر خواهد بود. همچنین لازم است از همه فعالانی که در عرصه رسانه تلاش می‌کنند، تشکر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز