خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

محتوای کتاب‌های درسی با QR Code غنابخشی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۱۵۳

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد: محتوای کتاب‌های درسی با QR Code غنابخشی می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حسن ملکی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص غنا بخشی محتوای کتاب‌های درسی گفت: موضوع QR Code به‌اندازه خود کتاب موضوع ظریف و بااهمیتی است چون موجب رونق آموزش می‌شود.

وی با اشاره به بعد مهارتی در تهیه و تولید محتوای واقعیت افزوده‌ی کتاب‌های درسی گفت: باید از بعد مهارتی و ابعاد ارزشی، دانش توسعه‌نیافته و ساحت‌های تعلیم و تربیت، در محتوای واقعیت افزوده‌ی کتاب‌های درسی توجه شود تا اگر موضوعی در بحث آموزش مورد غفلت قرارگرفته با این محتواها جبران شود و این محتواها جامعیت، اتقان، یکپارچگی و سلامت داشته باشد.

ملکی تأکید کرد: از تمام ظرفیت و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سازمان و بنیه کارشناسی در تحقق این مأموریت استفاده شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بابیان این مطلب که فعال‌سازی رمزینه پاسخ سریع ارتباطی به موضوع همه‌گیری کووید ۱۹ ندارد؛ گفت: ماهیت این اقدام به جهت ماهیت رسانه‌ای کتاب درسی است و ضرورت‌های تربیتی و یادگیری بخصوص در فضای مجازی است. ما می‌خواهیم ظرف و مظروف تربیتی را وسعت ببخشیم و در این خصوص به ذائقه و انتظارات دانش آموزان توجه خواهیم کرد.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها در ارتباط با تضعیف نقش معلم در آموزش مجازی گفت: رمزینه پاسخ سریع باعث غنی‌سازی تربیت و یادگیری و تقویت نقش معلم می‌شود و سازمان پژوهش باید در دو بعد تولید محتوا و ارزیابی محتواهای تولیدشده اقدام نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز