خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعلام آمار فرزندخواندگی در تهران/ هیچ کودکِ برگشتی نداشته‌ایم/ ثبت اطلاعات ۴۵۰ کودک کار و خیابان از طریق عنبیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۰۲۷

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه تاکنون ۲۳۰ کودک به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند، گفت: در طرح ساماندهی و حمایت کودکان کار و خیابان اطلاعات ۴۵۰ کودک کار از طریق عنبیه ثبت شده است.

«امین شاهرخی» مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره فرزندخواندگی کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: در بحث فرزندخواندگی باید مراحل قانونی مانند بازدید از خانواده صورت گیرد و با مشاوره و روانشناسی جلساتی برگزار شود، اما به دلیل شرایط کرونا با محدودیت برگزاری این جلسات مواجه بوده‌ایم. 

وی با اشاره به تعداد فرزندانی که در سال گذشته فرزندخوانده شده‌اند، ادامه داد: در سال گذشته در مجموع ۳۰۰ مورد فرزندخواندگی داشتیم، اما امسال تاکنون حدود ۲۳۰ کودک را علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که داشتیم، به فرزندخواندگی سپرده‌ایم. خوشبختانه خانواده‌ها مشتاق و پذیرای این کودکان هستند. 

مدیرکل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: از میان فرزندانی که در این مدت به فرزخواندگی رفته‌اند، حدود ۱۵۰ کودک پیگیری درمان داشتند، به طور مثال کودکی باید از نظر آزمایشات تیروئیدی یا کودکی باید از نظر شنوایی پیگیری می‌شد، اما با وجود این مشکلات، خانواده‌ها این کودکان را به فرزندخواندگی پذیرفته‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد. 

شاهرخی در پاسخ به این سوال که آیا این کودکان در قالب طرح امین موقت سپرده شده‌اند، گفت: خیر، این کودکان به صورت دائم به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند، خوشبختانه تا این لحظه در بین کودکانی که امسال پذیرفته شده‌اند، هیچ برگشتی نداشته‌ایم. خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی در سامانه ثبت نام می‌کنند و در لیست نوبت قرار می‌گیرند و فرآیند فرزندخواندگی برای این افراد انجام می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بین این کودکان، کودکان دارای معلولیت هم بوده‌اند، تصریح کرد: در بین آنها کودک دارای معلولیت شدید نبوده است، اما کودکان دارای معلولیت خفیف بوده‌اند. 

مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین درباره استقلال کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: سن استقلال و مستقل شدن کودکان تحت پوشش بهزیستی فعلا تغییری نکرده است و همچنان همان ۱۸ سال است، اما حمایت‌های ما از این افراد همچنان بعد از مستقل شدن هم ادامه دارد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ثبت اطلاعات کودکان کار و خیابان از طریق عنبیه گفت: در بحث کودکان کار و خیابان اقدامات خوبی در حال انجام است و ثبت عنبیه این کودکان در مراکز انجام می‌شود و ما اطلاعات فردی را که از این طریق ثبت شده باشد، هیچ وقت از دست نخواهیم داد و این اولین بار است که در طرح جمع‌آوری و حمایت از کودکان کار و خیابان این کار انجام می‌شود. 

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در استان تهران از دو الی سه ماه پیش که این طرح آغاز شده است، تاکنون حدود ۴۵۰ نفر ساماندهی شده‌اند که اطلاعات این افراد نیز از طریق عنبیه ثبت شده است و خدا را شکر از زمان شروع طرح تاکنون هیچ حواشی ایجاد نشده است. 

شاهرخی همچنین درباره توانمندسازی گفت: فرآیند جمع‌آوری و حمایت از کودکان کار شامل شناسایی، جذب، نگهداری، ترخیص از مرکز کودکان کار و خیابان و توانمندسازی است که با حضور مددکار در خانواده این فرآیند شروع می‌شود و خانواده تحت پوشش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز