خبرگزاری کار ایران

در نشست مدیران معاونت آموزش متوسطه باوزیرآموزش وپرورش:

جمعیت دانش‌آموزی در ۲۸۴۱ دبیرستان کمتر از ۵۰ نفر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۱۴۰

جمعیت دانش آموزی در ۲۸۴۱ دبیرستان در کل کشور کمتر از ۵۰ نفر است، لذا در صورتی که این مدارس در مناطق با وضعیت آبی قرار داشته باشند، می‌توانند از ابتدای بهمن ماه برابر بخشنامه ابلاغی، نسبت به دایر کردن کلاس‌های حضوری اقدام کنند.

به گزارش ایلنا، درنشستی که در روزدوشنبه ۲۲دی ماه ۹۹ که درسالن جلسات معاونت آموزش متوسطه وباحضور مقام عالی وزارت ومعاون آموزش متوسطه ومدیران کل دفاتر معاونت برگزارشدمهندس عباس سلطانیان گزارشی از اقدامات وبرنامه‌های دفتر دوره دوم نظری را بیان کرد. 

عباس سلطانیان با ارائه گزارشی از تعداد دانش آموزان و مدارس درسال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰به تعداددبیرستانهای کشور اشاره کرد. 

در کل کشور ۱۲۰۸۸ دبیرستان با۱۷۹۸۰۰۰ دانش آموز در حال تحصیل داریم که در در دوره دوم نظری در۴رشته به تفکیک"رشته ریاضی ۱۴.۸۷درصد، علوم تجربی۳۸.۹۱ درصد، ادبیات وعلوم انسانی۴۵.۴ درصد و رشته علوم ومعارف اسلامی ۰.۸۲درصد هستند. 

امسال در پایه دهم وضعیت دانش آموزان در رشته‌های ریاضی۱۵.۷۶/، رشته تجربی۳۷.۶۶/، ادبیات وعلوم انسانی ۴۵.۷۶/ ومعارف اسلامی ۰.۸۲درصد بوده که در رشته ریاضی۱.۲ درصد افزایش داشتیم. سهم شاخه نظری در کل دوره (پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم ۶۴.۰۹ درصد است. 

جمعیت دانش آموزی در ۲۸۴۱ دبیرستان در کل کشور کمتر از ۵۰ نفر می‌باشد، لذا در صورتی که این مدارس در مناطق با وضعیت آبی قرار داشته باشند، می‌توانند از ابتدای بهمن ماه برابر بخشنامه ابلاغی، نسبت به دایر نمودن کلاس‌های حضوری اقدام کنند. از این تعداد۱۲۹۲دبیرستان درحوزه شهری و۱۵۴۹ دبیرستان در مناطق روستایی هستند. ازتعداد۲۸۴۱ دبیرستان ۱۸۸۰ دبیرستان دولتی و۹۶۱ دبیرستان غیردولتی است. 

به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در جهت تحقق و توسعه عدالت آموزشی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان، دبیرستانهایی با کمترین تعداد دانش آموز در مناطق محروم، در حال ارائه خدمات آموزشی و تربیتی باشند. 

مدیرکل دفتر دوره دوم نظری در ادامه گزارشات خود به اولویت‌های برنامه‌ای پرداخت وگفت: ۲۳برنامه و۶۰ فعالیت محور کار ما در شاخه نظری است که پس از ابلاغ برنامه سالانه وزارت آموزش و پرورش به استانها، در حال اجرا و پیگیری آن هستیم وشاخص‌های مرتبط با فعالیت‌ها را رصد می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: درراستای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان درسامانه ltms پنج الگو درحال حاضر وجود دارد که در الگوی اول: تعداد ۹۰۸۸ دبیرستان الگوی آموزش غیرحضوری و۴۱۸ دبیرستان الگوی حضوری و۱۱۶۸الگوی ترکیبی حالت اول(الگوی شماره ۳ که حضوری امابارعایت تراکم ترکیب حالت اول است) و۷۰۵دبیرستان درالگوی۴ترکیبی حالت دوم و۱۰۲دبیرستان در الگوی شماره ۵ بصورت خود آموز باارسال بسته‌های آموزشی وتعداد۵۹۹مدرسه درسامانه واردشده‌اند اما ثبت الگوی انها ناقص بوده است که جمعا۱۱۴۸۱دبیرستان می‌باشد. 

سلطانیان در ادامه گزارش خود به نحوه نظارت برکلاسهای درس و بخشنامه‌های صادره پرداخت. وی در خصوص تولیدمحتوا از فعالیت۲۱دبیرخانه کشوری دروس نظری درکشور خبر داد که وظیفه تهیه، تدوین و جمع آوری محتوا و بارگذاری آن را در شبکه شاد برعهده دارند. 

روزانه ۱۷ برنامه آموزشی از شبکه‌های آموزش سیما، شبکه ۴ و شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود که طبق آخرین آمار تا روز ۲۲ دی ماه۲۱۶۷ برنامه با همکاری و مشارکت ۸۳ دبیر مجرب دروس شاخه نظری، بر روی آنتن رفته است و لازم است همه ما، به ویژه رسانه ملی از همکاری بسیار شایسته این عزیزان، بطور ویژه تجلیل نماید. 

مدیرکل دفتردوره دوم نظری از فعالیت ۱۶۳۸ کانال در شاخه نظری خبر داد که محتوای آموزشی آن توسط دبیرخانه‌ها کشوری دروس شاخه نظری تهیه و بارگزاری می‌گردد. تا۱۰دی ماه ۴۵۴۳ عنوان محتوای آموزشی شامل: فیلم تدریس، پاورپوینت، پی دی اف، متن ونرم‌افزار جمع آوری و در کانال‌های شاد بارگذاری شد. کانال پژوهشسراهای دانش آموزی در شاد ۲۳۸۰۰۰ نفر عضو دارد. ۴۴۹ محتوا آموزشی در آن بارگذاری شده است. 

وی در خصوص برگزاری اولین دوره جشنواره علمی پژوهشی دانش آموزان در پژوهشسراهای دانش آموزی گفت: 

۹عنوان مسابقه کشوری در ۴۱ گرایش به صورت غیر حضوری، با شرکت ۲۶۴۴۵۷ شرکت کننده، مرحله کشوری این جشنواره با حضور ۳۰۸۷ شرکت کننده با ارائه ۲۳۴۸ اثر برگزار شد. ۲۸۴ تیم شامل ۳۹۳ دانش آموز حائز رتبه‌های برتر شدند. ۱۰۸ داور از دانشگاه و آموزش و پرورش به ما کمک کردند. در سال ۹۸-۹۷ آمار شرکت کنندگان: ۹۵۷۲۷ نفر بود. در سال ۹۹-۹۸ آمار ۲۶۴۴۵۷ نفر، به لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد بسیار خوبی بودیم. بخشنامه دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری نیز به تمامی استان‌ها ارسال شده است. 

وی در خصوص برگزاری موفق شانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر در سال گذشته گفت: کرونا باعث تعطیلی این جشنواره نشد. این جشنواره یکی از روش‌های توسعه حرفه‌ای دبیران محسوب می‌شود. تجارب تدریس دبیران: ۱۰۲۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد و ۳۶ اثر منتخب کشوری شدند. 

مقالات علمی مرتبط با تدریس دبیران در ۹ محور: ۸۷۰ مقاله علمی به دبیرخانه ارسال شد و ۲۵ مقاله رتبه برتر کشوری شدند. 

تدریس و ارسال فیلم آن با رویکرد الگوهای تدریس برتر در ۱۶ عنوان درس شاخه نظری: ۱۱۴۳۵ فیلم به دبیرخانه ارسال شد و ۱۳۴ منتخب داشت. 

وی در پایان از جلسات مکرر با مدیران وکارشناسان ودبیرخانه‌ها وقطب‌های آموزشی در شرایط کرونایی خبر داد و اعلام کرد: ۲۶ وبینار آموزشی با حضور ۷۲۴۳ نفر از دبیران توسط قطب‌های پژوهش سراهای دانش اموزی خبردادودرخصوص تهیه و ابلاغ کارنامه عملکردی استان‌ها در شاخص‌های کلیدی دوره متوسطه و مقایسه عملکرد با سال‌های قبل طبق شاخص‌ها گزارش کاملی را به مقام عالی وزارت ارائه نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز