خبرگزاری کار ایران

سنت داشتن سلاح، غیرقانونی و جرم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۸۰۲

جانشین فرمانده ناجا گفت: از تمام اصحاب رسانه ها، صاحب نظران و حقوق دانان انتظار داریم در زمینه آگاهی رسانی عمومی و آشنایی و مجازات با دارندگان و حاملان انواع سلاح های غیرمجازبا اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه یاریگر نیروی انتظامی باشند.

به گزارش ایلنا، سردار "قاسم رضایی" در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: براساس برآوردهای صورت گرفته برخی سلاح های غیرمجاز در کشورهای همسایه تولید و به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و منجر به ایجاد ناامنی در کشور می شود.

وی تصریح کرد: هرگونه حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز در کشور جرم بوده و بر همین اساس به صورت هدفمند به موضوع رسیدگی و با استفاده از ظرفیت دیپلماسی با کشورهای همسایه در جهت ممانعت از ورود سلاح و مهمات به کشور گفت وگو شد.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با بیان اینکه این موضوع در نهایت با راه اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته  درمرزبانی و انتظامی پیگیری و راهکارهای موثری برای آن ارائه شده است.

سردار رضایی تصریح کرد: در راستای تحقق این امر نیازمند تشدید موضوع مبارزه و همچنین تشدید مراقبت در مرزها هستیم و کسانی که در قاچاق سلاح فعالیت می کنند باید بدانند که با آنها برخورد قاطع خواهد شد چرا که امنیت مردم خط قرمز پلیس است.

وی گفت: از تمام اصحاب رسانه ها، صاحب نظران و حقوق دانان انتظار داریم در  زمینه آگاهی رسانی عمومی و آشنایی و مجازات با دارندگان و حاملان انواع سلاح های غیرمجازبا اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه یاریگر نیروی انتظامی باشند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: حمل و نگهداری سلاح در برخی مناطق به صورت سنت ویک بدعت شده در حالی که سنت نیست و خلاف قانون بوده و این سنت نمی تواند به یک عادت تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، جانشین فرمانده انتظامی ناجا بر تشدید برخورد با حاملان انواع سلاح های غیرمجاز تاکید و خاطر نشان ساخت: در نهایت حمل و نگهداری هر سلاحی که امنیت مردم را به خطر بیندازد، خلاف قانون بوده و به نوعی خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی در مقابله با قاچاق اسلحه عزم راسخ دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز