خبرگزاری کار ایران

رفع تصرف اراضی ۵۰ میلیاردی در شفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۸۴۲

فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۱۲ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان شفت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "عزیزاله ملکی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افردی در یکی از روستاهای شهرستان شفت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران پاسگاه انتظامی شالماء ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند افزود: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، ۶ نفر ۱۲ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان از تشکیل پرونده در این راستا خبر داد و گفت: متهمان این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

سردار ملکی اذعان داشت: کارشناسان ارزش زمین‌‌های تصرف شده را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خوارن بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان، اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل همکاری همه مردم و دستگاه‌‌ها الزامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز