خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

فرزندانِ یتیم تحت پوشش به ۱۴۵ هزار نفر رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۶۹۶

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی گفت: به ازای هر ایرانی میزان پرداخت صدقه در روز ۱۵ تومان است که نسبت به گذشته رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی در نشست خبری خود که امروز دوشنبه پانزدهم دی ماه در ساختمان کمیته امداد برگزار شد، گفت: در شرایط سختی قرار داریم و آنچه که ما امروز گزارش می دهم کاملا براساس کمک‌های مردمی است.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا تخلیه صدقات خانگی با تاخیر و مشکل مواجه شد، ادامه داد: ۳۴۱ میلیارد تومان از مجموع صندوق های صدقات داشتیم که ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است و برای ما قابل تکریم است. از بین این ها صندوق های خانگی ۵۶ درصد رشد صدقات داشتیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: به ازای هر ایرانی میزان پرداخت صدقه در روز ۱۵ تومان است که نسبت به گذشته رشد داشته است. کد دستوری پرداخت صدقه از طریق پیامک نیز #8877* است.

عسگریان تصریح کرد: طرح هایی که به صورت غیرمستقیم کمک می شود کمک مبتنی بر نیاز است یعنی نیاز را مشخص کرده و براساس آن از طریق خیرین کمک جمع آوری می شود ۲هزار و ۹۲۷ میلیارد تومان در این خصوص کمک جمع‌آوری شده و ۱۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی ادامه داد: درخصوص اکرام ایتام نیز هزار و ۷۲ میلیارد تومان به صورت منظم در این مدت به ایتام کمک شده است. در این زمینه نیز ۶۹ درصد رشد داشته ایم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این بود که در سال ۹۹ کمکهای مردمی در بخش ایتام ۸۲۰ میلیارد تومان کمک شود در حال حاضر هزار و ۷۲ میلیارد در این بخش کمک شده است. فرزندان یتیم تحت پوشش به ۱۴۵ هزار رسیده است.۳۵۷هزار و ۳۲۷ نفر مجموع فرزندان ایتام و محسنین است و تعداد حامیان به ۸۲۱ هزار و ۶۱۱ نفر رسیده است. تلاش می کنیم این حامیان را تا یک میلیون نفر تا پایان سال برسانیم.

عسگریان تصریح کرد:هر یتیم ۴۵۹ هزار تومان به صورت متوسط ماهیانه دریافت می کند. در طرح محسنین هم هر فرزند به صورت متوسط ماهانه ۲۳۱ هزارتومان دریافت می کند.

وی ادامه داد: جمع کل زکات در کشور تا الان هزار و ۵۴ میلیارد تومان است. ما برای زکات در سال ۹۹، ۸۱۲ میلیارد تومان در کل سال پیش بینی کرده بودیم که تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶ درصد رشد داشته است.

عسگریان تصریح کرد: تلاش کردیم با مودیان زکات گفتگو کردیم که بخش زیادی از زکات برای تهیه بسته های معیشتی هزینه شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی درباره پویش ایران مهربان گفت: تلاش می‌کنیم در سال ۱۴۰۰ هیچ یتیم و محسنینی نباشد که تحت پوشش قرار نگرفته باشند و همچنین تلاش کنیم در سال ۱۴۰۰ سرانه ایتام متوسط ماهانه به ۷۰۰ هزارتومان و سرانه فرزندان در طرح محسنین به ۴۰۰ هزار تومان ماهانه برسد.

وی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور در این زمینه کمکهای زیادی داشتند و با دستور ایشان جلسه ای با تمام استانداران برگزار شد و دبیرخانه ای برای این منظور در هر فرمانداری و استانداری تشکیل شده است و قرار است چارتی در این خصوص تنظیم شود تا این روند بعد از این دولت نیز تداوم یابد ما نیز دو ساختار ارایه داده ایم که تا یکی از آنها مورد قبول شود.

عسگریان ادامه داد: از شروع پویش ایران همدل ۸۰ هزار حامی به ما اضافه شده است و همچنین سرانه فرزندان ما در ایتام و محسنین افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز