خبرگزاری کار ایران

۹ درصد منطقه۳ بافت فرسوده است/مشکلات جدی اتوبان صدر برای محله درب دوم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۰۲۸

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: طرح‌های توسعه شهری مشکلات زیادی در حوزه بهسازی محیطی در منطقه سه ایجاد کرده که اتوبان صدر یکی از جدی‌ترین مسائل است و ضلع شمالی درب دوم را با چالش جدی روبرو کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا نژاد بهرام پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۳ که در جلسه دویست و شصتم شورای شهر تهران قرائت شد، گفت: در منطقه ۳، سه محله ده ونک، درب دوم و زرگنده بافت فرسوده دارند و نوع فرسودگی دو محله زرگنده و دره دوم متفاوت از سایر محلات است. 

او ادامه داد: به دلیل بافت پله‌ای که در محدوده وجود دارد، شامل ارزیابی پهنه طرح تفصیلی نمی‌شوند و نمی‌توانند از ظرفیت‌های نوسازی برخوردار باشند. از شهرداری منطقه درخواست دارم در هماهنگی با سازمان نوسازی برای احیا و رونق نوسازی منطقه طرح مشخص و ویژه‌ای منظور و باید از شورای شهر تهران مجوز دریافت کند. 

نژادبهرام افزود: ده ونک مساله بعدی منطقه است. در این محله دو دسته ساختمان داریم که یکسری از ساختمان‌ها به دلیل اختلافات حقوقی با دانشگاه الزهرا در چالش هستند و یکسری از ساختمان‌ها به دلیل نداشتن سند مالکیت چالش دارند و هر دو مساله جدی‌عدم توسعه یافتگی در ده ونک ایجاد کرده که سال هاست درگیر آن هستیم و نتوانستیم به جواب مشترک برسیم. 

او ادامه داد: براساس گزارش آمار ساخت و ساز ۹ ماهه اول سال جاری، این منطقه به رغم اینکه نرخ کاهش صدور پروانه ۱۵ درصد بوده، در این منطقه ۱۳ درصد بوده است. بافت فرسوده حدود ۹ درصد مساحت منطقه را در بر می‌گیرد و با توجه به افزایش آن ظرفیت جدیدتری را به میزان تراکم جمعیتی و میزان جمعیت و پارسل‌هایی که دچار فرسودگی شدند افزوده که باید نسبت به رفع آن اقدام لازم انجام شود. 

نژادبهرام گفت: در ضمن طرح‌های توسعه شهری مشکلات زیادی در حوزه بهسازی محیطی ایجاد کرده که اتوبان صدر یکی از جدی‌ترین مسائل است و ضلع شمالی درب دوم را با چالش جدی روبرو کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز