خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

نقاط زرد از نارنجی هم بیشتر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۱۸۲

وزیر بهداشت گفت: در روزهای اول آذر تمام سرزمین وضعیت قرمز داشت، اما امروز خوشبختانه نقاط زرد از نارنجی هم بیشتر شده است و از ۱۶۰ شهر قرمز به جایی رسیدیم که امروز شهر قرمزی را در کشور نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت بیان کرد: متاسفانه هفته‌ی گذشته برای جهان بسیار پرالتهاب بود و ورود ویروس جدید جهش یافته در کشور انگلیس، کشورهای زیادی را در اروپا درگیر کرده و حتی در ژاپن هم اثرات آن را دیدند.

وی ادامه داد: وضعیت در کشور ما در هفته‌ای که گذشت، مناسب تر بوده است و امروز به آمار مرگ زیر ۱۲۰ نفر در روز رسیدیم و این اولین روزی است که بعد از چند ماه آمار  کاهشی به سمت ۱۰۰ نفر در روز را مشاهده می کنیم. البته یک نفر هم مرگ برای ما غم انگیز و ماتم زاست.

نمکی افزود: در مقایسه با روزهای پرالتهاب جهان، کشور جمهوری اسلامی ایران هر روز نسبت به کشورهای اول که معمولا کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند، فاصله را بیشتر می‌کند و امروز در تمام استان‌ها به روزهای اردیبهشت ماه که میزان مرگ و میرمان در اکثر استان‌ها در حد صفر بود، نزدیک می‌شویم، دیروز در بسیاری از استان‌ها مرگ و در برخی استان‌ها بستری صفر را تجربه کردیم.

وی بیان کرد: در روزهای اول آذر تمام سرزمین وضعیت قرمز داشت، اما امروز خوشبختانه نقاط زرد از نارنجی هم بیشتر شده است و از ۱۶۰ شهر قرمز به جایی رسیدیم که امروز شهر قرمزی را در کشور نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز