خبرگزاری کار ایران

همتی اعلام کرد:

تهیه یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین توسط هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۰۸۸

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت وقف در حوزه هلال احمر گفت: ما از منابع معتبر و البته سورس شرقی برای واردات یک میلیون دوز واکسن اقدام خواهیم کرد چرا که شرایط نگهداری این واکسن‌ها با شرایط ما هماهنگ تر است.

به گزارش ایلنا، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره وضعیت نامناسب انبارهای هلال احمر، گفت: این وضعیت به دلیل بحران‌های پی‌‌درپی به وجود آمده است. اگر چنین کمبودی وجود داشته باشد ما آمادگی کامل را برای بحران‌ها داریم. اگر کمک‌های جدی در این حوزه نباشد مطمئنا در موضوع نجات به ویژه در تهران دچار مشکل می‌شویم.

وی با بیان اینکه شارژ انبارهای هلال احمر در حال حاضر در حدود ۵۰ درصد است، ادامه داد: اگر تخصیص‌‌گاه‌های بودجه اصلاح نشود ما تا پایان سال برای تکالیف هلال احمر دچار مشکل می‌شویم.

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ما در زمان کرونا اقدامات مختلفی را انجام دادیم یکی از این اقدامات که در حال حاضر در حال انجام است طرح شهید سلیمانی است که داوطلبان و جوانان سازمان هلال حضور دارند، ضمن اینکه بعد نظارتی این این طرح نیز با جمعیت هلال احمر است‌.

رییس جمعیت هلال احمر درباره موقوفات هلال احمر گفت: در این حوزه به ویژه در برخی اردوگاه‌ها مشکلات جدی داریم و نیازمند ساماندهی هستیم.

همتی همچنین درباره اتفاقاتی که روز جمعه در ارتفاعات تهران رخ داده است، خاطرنشان کرد: در اثر این اتفاقات تعداد زیادی از هم‌وطنان در برف و کولاک گرفتار شدند که ۱۴ نفر از این افراد از این حوادث نجات یافتند، ۹ نفر نیز فوت کردن، در منطقه دارآباد نیز دو نفر همچنان مفقود هستند.در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در قالب ۲۰ تیم در منطقه حضور پیدا کردند.

همتی همچنین در رابطه با تامین واکسن کرونا اظهار کرد: قرار است هلال احمر با توجه با دستور دولت اقدام به تامین ۱۶ میلیون دوز واکسن کرونا وارد می‌کند. منبع واکسنی که قرار است تامین شود شرقی است و به هموطنان اطمینان می‌دهیم که تمامی  این واکسن‌ها بدون تایید سلامتی از سوی سازمان غذا و دارو نه وارد و نه توزیع نمی‌شود.

وی ادامه داد: در مورد واکسن تلاش‌هایی انجام شد و پس از  دستور مقام وزارت نیز ما به جد تلاش‌های خود راآغاز کردیم. ما از منابع معتبر و البته سورس شرقی برای واردات یک میلیون دوز واکسن اقدام خواهیم کرد چرا که شرایط نگهداری این واکسن‌ها با شرایط ما هماهنگ تر است.

همتی ادامه داد: در مورد واکسن‌های اهدایی از کشورهای غربی نیز ما پیگیر موضوع هستیم اما بحث نگهداری این واکسن‌ها مشکل است و ممکن است امکان انتقال آن با هواپیما وجود داشته باشد اما با توجه به دمای منفی ۷۰ درجه در عرضه مشکل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به ۱۹ تا ۲۹ میلیون دوز واکسن نیاز داریم، خاطرنشان کرد: قرار نیست کل کشور واکسینه شوند بلکه افراد آسیب‌ پذیر باید آن را دریافت کنند. سازمان غذا و دارو مانند همیشه بر این موضوع نظارت خواهد کرد و واکسن به دست نیازمندان خواهد رسید.

همتی بیان کرد: جمعیت هلال احمر یک میلیون دوز واکسن را از کشور چین خریداری خواهد کرد، مابقی واکسن‌ها که حدود ۲۰ میلیون دوز خواهد بود از سوی وزارت بهداشت تامین خواهد شد. میزان واکسن اهدایی نیز قرار است حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دوز باشد که مربوط به شرکت فایزر است.

رییس جمعیت هلال احمر درباره اینکه چرا با وجود تاکید وزیر بهداشت مبنی بر دنبال کردن اخبار واکسن از سوی شخص وزیر در مورد واکسن اطلاع رسانی کرده است، گفت: این سخن وزیر در مورد تولید واکسن بود، در مورد خرید واکسن شخص وزیر به هلال احمر ماموریت داده است. 

وی با بیان اینکه یک میلیون دوز واکسن کرونا از چین خریداری خواهیم کرد، گفت: ۱۵۰ هزار دوز اهدایی هم مربوط به شرکت فایزر است. اما کشورهایی که ادعای آزادی و دموکراسی دارند مانع از دسترسی ما برای خرید واکسن می‌شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بیمارستان ایرانی در نجف، گفت: این بیمارستان آماده شده و تحویل ما شده است که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره چرایی خرید واکسن از چین نیز گفت: نه فقط ما بلکه بسیاری از کشورهای منطقه نیز واکسن را از چین خریداری کردند؛ چرا که شرایط این واکسن ها با شرایط کشور ما متناسب تر است.

وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود داردکه این سرانجام این واکسن‌ها مانند واکسن آنفلوآنزا نشود، ادامه داد: در مورد آن واکسن ها تحریم ها تاثیر زیادی داشت و امکان انتقال وجه و پرداخت را از ما سلب کرده بود. ما در حال حاضر نیز از طریق برخی از هموطنانمان در خارج از کشور به دنبال تامین این اقلام هستیم. اما آنها هم از ما مبالغ چند میلیون دلاری درخواست می کنند اما حاضر نیستند که به ما ضمانت بدهند.

همتی همچنین درباره تهیه و تامین انسولین نیز گفت: مشکلاتی وجود داشت که در حال حاضر رفع شد. ما حتی بازدیدهای میدانی نیز انجام دادیم. در حال حاضر مشکلاتی که وجود دارد، این است که مثلا ممکن است فردی ۴ عدد انسولین بخواهد اما داروخانه ۲ عدد را دراختیار او بگذارد. در برخی از هفته ها ما با چنین مشکلاتی روبرو بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز