خبرگزاری کار ایران

نبود سیستم اطلاع رسانی و مدیریت متمرکز در سوانح طبیعی در تهران /تذکر درباره اقدام خودسرانه شهروندان در مخدوش کردن تابلوی نام استاد شجریان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۹۳۸

رئیس شورای شهر تهران گفت: عدم وجود مدیریت متمرکز و سیستم اطلاع‌رسانی در بحرانها وسوانح طبیعی خطری جدی برای تهران است که می‌تواند ده‌ها وصدها برابر این تلفات، در وقایع پیش رو به شهروندان آسیب برساند که نیاز به تجمیع وهماهنگی دستگاههای مختلف در مدیریت یکپارچه شهری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جریان دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت میلاد حضرت مسیح گفت: فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر الهی، عیسی مسیح را به همه موحدین جهان، بویژه شهروندان مسیحی و ارمنی تهران را از طرف خود و اعضای شورای شهر تبریک می‌گوییم و در سال جدید میلادی برای آنان آرزوی سلامتی و موفقیت داریم. 

او ادامه داد: عیسی بن مریم (ع)، از برجسته‌ترین پیامبران خداوند است، اگر به سایر پیامبران الهی معجزه از سوی خداوند اعطا شد، عیسی مسیح خود معجزه بود و بالاترین معجزات در جهان یعنی زنده کردن مردگان که از قدرتهای اختصاصی و انحصاری خداوند است به ایشان اعطا گردید. 

هاشمی با بیان اینکه مهمترین پیام مسیح برای انسان، گشودن آغوش مهربانی، مدارا و نیکی پرودگار جهان است گفت: تا انسانها نیز روابط خود را بر اساس همین معیار بنا کنند، اما متاسفانه امروز جهان کمتر شاهد این شیوه برخورد از سوی قدرتهایی است که خودشان را پیرو مسیح می‌دانند استفاده می شود. 

رئیس شورای شهر تهران همچنین ضمن تسلیت شروع ایام فاطمیه، با اشاره به حادثه سقوط بهمن در ارتفاعات توچال گفت: حادثه بهمن در کوهستان شمال تهران و درگذشت تعدادی از شهروندان تهرانی و مفقود شدن و آسیب دیدن شماری دیگر از ورزشکاران و اهالی منطقه تسلیت می گویم و بار دیگر حساسیت و لزوم هشدار درباره سوانح طبیعی را گوشزد می کنم. 

او تاکید کرد: هنوز مدیریت متمرکز و سیستم اطلاع‌رسانی در بحرانها وسوانح طبیعی در تهران وجود ندارد و این یک خطری جدی برای تهران است که می‌تواند ده‌ها و صدها برابر این تلفات، در وقایع پیش رو به شهروندان آسیب برساند که نیاز به تجمیع وهماهنگی دستگاههای مختلف در مدیریت یکپارچه شهری وجود دارد. 

هاشمی به مخدوش کردن تابلوی خیابان شجریان نیز اشاره کرد و گفت: همچنین لازم است نسبت به اقدام خودسرانه‌ گروهی از شهروندان در مخدوش کردن تابلوی نام استاد شجریان، تذکر داده شود. متاسفانه این اقدام با استفاده از پوشش نام شهدا انجام شد که خوشبختانه خانواده شهید فخری زاده، با اطلاع‌رسانی مناسب، نارضایتی خود را از اینگونه اقدامات اعلام کردند. 

رئیس شورای شهر تهران گفت: کسانیکه دغدغه ارزش‌ها و زنده بودن نام شهدا را دارند، باید متوجه باشند که با اینگونه اقدامات غیرقانونی و ایجاد دو قطبی‌های کاذب که به هیچ وجه برای وضعیت کشور لازم نیست، تنها به تخریب ارزش‌ها و نام و یاد شهدا در افکار عمومی بویژه نسل جوان دست می‌زنند و انتظار ما از دستگاههای مسئول جهت جلوگیری از حاکم شدن هرج و مرج و شکسته شدن حریم قانونی است و  لازم است تدابیر لازم اتخاذ شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز