خبرگزاری کار ایران

اعلام آخرین وضعیت کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات شمال تهران/شناسایی محل ۷ مفقود شده دیگر

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۷۱۶

آخرین جزییات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات شمال تهران از زبان مدیرکل مدیریت بحران استان تهران و رییس سازمان امداد و نجات کشور تشریح شد.

منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: تاکنون فوت دو نفر قطعی شده است. سید مصطفی فاطمی ۵۲ ساله دندانپزشک در ارتفاعات روستای آهار قبل از اینکه آوار نهایی بهمن دوباره ریزش کند شناسایی شده و فوت کرده بود اما مجددا به دلیل ریزش آوار همچنان در زیر آوار است و هنوز جسد کشف نشده است

وی ادامه داد: همچنین آقای اصغر کنعانی نیز مصدوم بوده که به بیمارستان منتقل شده بود و فوت شده است. دو نفر نیز بین ارتفاعات کلکچال و توچال پیدا شده بودند که هویت‌شان مشخص نبود اما در حال حاضر هویت‌شان محرز شده است آقای افضل ثابت قدم و مهدی ثابت قدم که پسر عمو هستند، دو نفر دیگر نیز در لایه‌های برف پایین‌دست ارتفاعات دارآباد مدفون هستند که ما احتمال می‌دهیم تعداد افراد دیگری نیز در این منطقه حضور داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران خاطرنشان کرد: اسامی ۱۷ نفر از سوی خانواده‌ها نیز به ما داده شده است.

همچنین مهدی ولیپور رییس سازمان امداد و نجات در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام مرگ قطعی ۶ کوهنورد در ارتفاعات تهران گفت: ۵ نفر به پایین منتقل شده‌اند و یک نفر همچنان در زیر برف‌ها مفقود است.

وی ادامه داد: ۱۷ نفر  همچنان مفقود هستند و ۱۵ تیم و به همراه تیم‌های فدارسیون کوهنوری در منطقه هستند. بالگرد امداد و نجات نیز برای عملیات در منطقه حضور دارد.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: شماره‌های این افراد از خانواده‌ها دریافت شده و به مخابرات داده شده است. تاکنون توانسته‌ایم محل ۷ نفر را مشخص کنیم. اما از محل دیگر افراد هنوز گزارشی ارائه نشده است.

ولیپور درباره باز بودن مسیر کوهنوردی خاطرنشان کرد: معمولا هشدارهای لازم توسط هواشناسی اعلام می شود و صدا و سیما چند روز است که در این خصوص اخطار می‌دهد اما قاعدتا باید به این هشدارها توجه می‌شد و از رفتن خودداری می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز