خبرگزاری کار ایران

قاچاق میلیاردی نقره و زیورآلات در پوشش شرکت صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۵۳۶

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از شناسایی شرکتی که در پوشش ابزارآلات صنعتی اقدام به قاچاق چند ده میلیاردی زیورآلات و جواهرات کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: مدتی قبل به دنبال دریافت اخباری مبنی بر قاچاق زیورآلات در پوشش یک شرکت غیرمرتبط، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت که در جریان بررسی ها مشخص شد که گزارش واصله صحیح بوده و یک شرکت ابزارآلات صنعتی اقدام به قاچاق زیور آلات کرده است. 

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با دستگاه قضایی انجام شد، گفت: با مجوز اخذ شده ماموران پلیس امنیت اقتصادی به دفتر این شرکت در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کرده و در جریان بازدید از آن مشاهده کردند که در طبقه دوم و سوم این شرکت مقادیر زیادی انواع کالاهای خارجی شامل لوازم خرازی، بدلیجات، زیورآلات، ساعت، انگشتر، نقره خام و ... که همگی محصول کشور چین بود دپو شده است.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه این اقلام فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بود، گفت: مدیر این شرکت البته اقدام به ارائه تصاویر اسناد و مدارک گمرکی به ماموران کرد اما با بررسی اسناد مشخص شد اسناد مربوط به سال های ۹۱ و ۹۳ بوده در حالی که کالاهای توقیفی به تازگی و به شکل قاچاق وارد کشور شده بود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه در مجموع دو هزار و۳۱۲  عدد ساعت مچی، هفت هزار و ۷۸۶ عدد زیورآلات نقره، ۸۹هزار و ۴۷۵ عدد بدلیجات و هزار و ۱۳۱  کیلوگرم نقره فله ساخت کشور چین از این محل کشف و ضبط شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال قاچاق مکشوفه را  ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

به گفته وی، شرکت مذکور پلمب شده و برای مالک این اموال نیز پرونده‌ای تشکیل داده شد که به همراه متهم برای رسیدگی تخصصی در اختیار دادسرا قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز