خبرگزاری کار ایران

اعطای تسهیلات به کارکنان شهرداری آسیب‌دیده و جان باخته از کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۹۸۹

اعضای شورای شهر کلیات طرح" الزام شهرداری تهران به اعطای تسهیلات به کارکنان شهرداری که در حین انجام وظیفه محوله به بیماری کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند" را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران بررسی طرح الزام شهرداری تهران به اعطا تسهیلات به کارکنان شهرداری تهران که در حین انجام وظایف محوله به بیماری کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند در دستور قرار گرفت. 

محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در توضیح این طرح گفت: این طرح پس از ارجاع به دو کمیسیون حقوقی و فرهنگی با اصلاحاتی به تصویب رسید. 

او با اشاره به دو تغییری که به کلیت طرح اضافه شده است گفت: در طرح اولیه ذکر شده بود عزیزانی که جان خود را از دست دادند و در اصلاحیه آسیب دیدگان نیز اضافه شد. همچنین شهرداری تهران مکلف است که پرداخت مزایای غیرمستمر، خدمات درمانی و بهداشتی از سوی شرکت شهر سالم را در مدت زمان قرنطینه نیز اجرا کند و این دو تغییر به کلیت طرح اضافه شد. 

در ادامه سید حسن رسولی به عنوان مخالف طرح گفت: آن گونه که طراحان محترم پیشنهاد کردند همکاران ما در شهرداری چناچه مبتلا به کرونا شوند، در دوره بیماری و قرنطینه همانند کارکنان آتش نشانی به عنوان سانحه دیده در حین خدمت تلقی می‌شوند. سوال من از طراحان این است که با چه سازوکاری امکان تشخیص فراهم است؟ اینکه چطور باید متوجه شد که کارمند شهرداری در حین خدمت به کرونا مبتلا شده است یا در منزل مبتلا شده است؟ 

رسولی در ادامه افزود: از سوی دیگر در آیین نامه استخدامی شهرداری تهران و همچنین قانون کار برای این دسته از افراد به جز آتش نشانی که در حین خدمت آسیب دیده‌اند امتیازها و مساعدت‌های لازم در نظر گرفته نشده است. به خصوص در بخش اول این طرح چنین ابهامی بیشتر است. نیت خیر است ولی فکر می‌کنم اجرای این طرح در عمل با توجه به ابهامی که در تشخیص است، همکاران ما در شهرداری را دچار ابهام می‌کند و موجب می‌شود عملا مساعدتی متوجه همکاران ما نباشد. 

در ادامه شهربانو امانی به عنوان موافق طرح گفت: به چشم خود دیدم که پسماندهای کرونایی را دوستان با چه سختی دفن می‌کردند و یا در بهشت زهرا، همکارانی که شبانه روز تلاش می‌کنند باید بگوییم در خانه کرونا گرفتند؟ لذا اگر قرار باشد نهادها و سازمان‌ها نسبت به سرمایه‌های مهم انسانی خودشان توجه کنند، یکی از سازمان‌های مهم شهرداری است. دولت هم باید در این زمینه کمک کند. 

سپس مجید فراهانی با طرح سوالی پرسید: آیا اثرات مالی این طرح با توجه به تعداد افرادی که تاکنون به کرونا مبتلا شده اند، سنجیده شده است؟ با توجه به اینکه در قانون آسیب دیدگان و معلولین ناشی از آتش نشانی موارد متعددی در آن لحاظ شده است؛ اثرات مالی چنین طرحی و همچنین محل تامین کدهزینه چنین طرحی از کجاست؟ 

احمد مسجد جامعی در موافقت با این طرح گفت: باید بدانیم سرمایه انسانی و کسانی که در بهشت زهرا تلاش می‌کنند و جان مردم را حفظ می‌کنند باید حفظ شوند. این یک امر انسانی است و برای کسانی که در خط مقدم کرونا است باید در نظر بگیریم. 

او درباره ابهامات این طرح گفت: شهرداری ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد و چرا باید این پول صرف پروژه‌های عمرانی شود در حالی که می‌توان برای چهار آدم این مبلغ‌ها را خرج کرد و این آیا کار سختی است؟ 

در ادامه بهادری نماینده منابع انسانی شهرداری تهران در واکنش به این طرح گفت: اعطای تسهیلات به کارکنان شهرداری که در حین انجام وظیفه جان خود را از دست می‌دهند یک اقدام مهم است که روند ارائه‌ی این تسهیلات در آیین‌نامه استخدامی و قانون کار دیده شده است و در همین زمینه ما با بنیاد شهید برای آنکه تعدادی از کارکنان شهرداری که در حین انجام خدمت در دوران کرونا جان خود را از دست داده‌اند مکاتبه کردیم تا شهید خدمت محسوب شوند، اما آن‌ها جواب دادند که مشمول مصادیق نیستند و نیازمند بررسی است. 

در ادامه نوری درخواست کرد که این طرح به کمیسیون‌ها بازگشت بخورد که با مخالفت امینی مواجه شد و اعلام کرد که پس از تصویب کلیات درباره‌ی ارسال به کمیسیون‌ها تصمیم گیری می‌شود که این مساله با دلخوری نوری همراه شد و جلسه شورا را ترک کرد. 

به گزارش ایلنا، در نهایت اعضای شورای شهر تهران کلیات طرح الزام شهرداری تهران به اعطای تسهیلات به کارکنان شهرداری که در حین انجام وظیفه محوله به بیماری کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند تصویب کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز