خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

امتحانات پایه‌های اول و دوم ابتدایی در تهران غیرحضوری برگزار می‌شود/ توضیح درباره چگونگی برگزاری امتحان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۵۳۱

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره نحوه برگزاری امتحانات پایه‌های اول و دوم ابتدایی گفت: امتحانات این پایه‌ها در شهر تهران حتی برای دروس فارسی و ریاضی در نیمسال اول به شکل غیرحضوری برگزار خواهد شد.

«عبدالرضا فولادوند» مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر که امتحانات پایه اول و دوم ابتدایی در تهران غیرحضوری است، گفت: دستور العمل برگزاری امتحانات برای پایه اول و دوم ابتدایی در تهران در ابتدا به این شکل بود که کلاس‌های اول و دوم در امتحانات نیمسال اول به شکل حضوری شرکت کنند، این تصمیم به این دلیل گرفته شده بود که ما یک تجربه از قبل داشتیم و آن هم این بود که تعداد کمی از دانش‌آموزان در ابتدای سال تحصیلی یعنی در ۱۵ شهریور در کلاس‌های درس حضور داشتند و بنا به اهمیت یادگیری الفبا، خواندن و نوشتن این موضوع برای پایه اول و دوم مطرح شد. 

فولادوند گفت: اما زمانی که دوباره در ستاد امتحانات و سنجش آموزش و پرورش جلسه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که امتحانات غیرحضوری باشد. وقتی به وزارت آموزش و پرورش گزارش دادیم، آن‌ها نیز استدلال‌های ما را پذیرفتند و در حال حاضر اصلاحیه این دستور العمل نیز صادر شده است. 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تصمیم بر این شد که امتحانات همه مقاطع حتی پایه اول و دوم به شکل غیرحضوری باشد. به تعبیر دیگر حتی برای دروس فارسی و ریاضی اول و دوم ابتدایی نیز امتحانات در شهر تهران در نیمسال اول به شکل غیرحضوری خواهد بود، زیرا می‌دانیم که خانواده‌ها از برگزاری امتحانات حضوری استقبال نمی‌کنند و ما نیز دچار دوگانگی می‌شدیم. 

فولادوند در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که دانش آموزان در بستر شاد امتحان بدهند؟ گفت: آزمون مجازی به سبک و سیاق آزمون حضوری نیست، نحوه امتحان در بستر مجازی به شکل آموزش معکوس است و حتی برخی معلمان از دانش آموز می‌خواهند خودشان سوال طرح کنند. ما برای آزمون مجازی ارزشیابی‌های متعددی داریم که همکارانمان آن را اجرا می‌کنند و به نظرم جای نگرانی نیست و آموزش روند طبیعی خودش را طی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز