خبرگزاری کار ایران

احتمال استفاده از گازوئیل آلوده یا مازوت در تهران/شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پایش لازم جهت تحول سوخت پاک را انجام دهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۸۷۴

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: با توجه به احتمال استفاده از گازوئیل آلوده یا مازوت، به متولیان موضوع، اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تهران تذکر می‌دهم مراقبت و پایش لازم را جهت تحول سوخت پاک انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید آرش حسینی میلانی در جریان دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: شاخص آلودگی هوای شهر تهران در یک هفته اخیر در بسیاری از مواقع در مرز ۱۵۰ (ناسالم برای همه گروه‌های حساس) قرار داشته و عملا شهر با وجود بارندگی در روز پنجشنبه به مدت سه روز متوالی دچار پدیده مه‌دود دچار بوده که بسیار هشداردهنده است. 

او در تذکر خود که درباره منابع آلایندگی  ثابت در اطراف تهران به اداره‌کل صنعت، تجارت و معدن و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران داده شد گفت: شاخص آلودگی هوای شهر تهران در یک هفته اخیر در بسیاری از مواقع در مرز ۱۵۰ (ناسالم برای همه گروه‌های حساس) قرار داشته و عملا شهر با وجود بارندگی در روز پنجشنبه به مدت سه روز متوالی دچار پدیده «مه‌دود» دچار بوده که بسیار هشداردهنده است. 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر ادامه داد: با وجود برقراری قرنطینه نسبی در دو هفته اول آذر ماه ۹۹، همچنان ۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و شش روز قابل قبول بوده است. در نیمه دوم آذر ماه نیز ۱۰ روز هوای ناسالم را برای گروه‌های حساس داشته‌ایم. 

 میلانی با اشاره به وضعیت شاخص So2 در سه منطقه ۱۸.۱۹ و ۲۰ تصریح کرد: غلظت So2 در سه منطقه ۱۸.۱۹ و ۲۰ در آذر ماه نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۹۸ از هشت پی‌بی‌بی به ۱۱.۷ پی‌بی‌بی رسیده که به معنای افزایش ۴۵ درصدی است. علاوه بر این، در شهر ری سه روز، در منطقه ۱۸ پنج روز و در منطقه ۱۹ به مدت هفت روز شاخص So2 در شرایط آلایندگی قرار داشته است. 

او ادامه داد: با توجه به احتمال استفاده از گازوئیل آلوده یا مازوت، به متولیان موضوع، اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تهران تذکر می‌دهم مراقبت و پایش لازم را جهت تحول سوخت پاک انجام دهند. 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه از استانداری می‌خواهم جلسات کارگروه آلودگی هوای استان را به صورت هفتگی برگزار و به صورت دقیق شرایط را در دی ماه رصد کند، اضافه کرد: از شهرداری تهران می‌خواهم شاخص وضعیت ترافیک (TQI) را برای اطلاع‌رسانی وضعیت ترافیک به تفکیک مرکز شهر، محدوده طرح کاهش و کل شهر به صورت منظم و ترجیحا روزانه منتشر کند تا آگاهی عمومی و حساسیت لازم در سطح اجتماعی ایجاد شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز