خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها:

۷۱درصد زندانیان را افراد کم سواد تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۲۱۵

تفاهم نامه همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی به منظور ریشه کنی بی‌سوادی در زندان‌ها، ارتقای سطح سواد و افزایش قابلیت گروه‌های هدف منعقد شذ..

به گزارش ایلنا، محمد مهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان ها در مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت: آموزش زندانیان یکی از محورهای اصلی فرآیند اصلاح و تربیت است که بطور جدی در زندان های کشور دنبال می شود.

حاج محمدی با اشاره با بیان رهبرمعظم انقلاب در خصوص تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی ها اظهار داشت: ما زندان را فرصتی می دانیم برای افرادی که تا پیش از این از آموزش و یادگیری مفاهیم اصلی زندگی امتناع می کردند، بنابراین زندان محیطی است برای ایفای ماموریت توسعه و تعمیق سواد برای سازمان نهضت سوادآموزی که می توانیم با همکاری مشترک این اقدام را به سرانجام برسانیم.

رئیس سازمان زندان ها با بیان اینکه بین میزان سواد و وقوع جرم رابطه معناداری وجود دارد گفت: ۷۱درصد زندانیان کشور را افرادی با میزان تحصیلات زیردیپلم تشکیل می دهند که از این میان حدود ۳.۵درصد آنها بیسواد هستند از این رو برای از بین بردن بی سوادی و تعمیق سواد، نیازمند مشارکت نهادهای ذیربط از جمله نهضت سوادآموزی هستیم.

وی افزود: شوق به آموزش در اغلب زندانیان وجود دارد و مثال های مختلفی داریم از زندانیانی که در همین زندان تحصیل علم را از ابتدایی شروع و تا مدارج عالی دانشگاهی ادامه داده اند.

عضو شورای عالی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: آموزش بخشی از کار فرهنگی عمیق است و باید به دنبال آن باشیم که زندانی خوب بفهمد، خوب تشخیص دهد و خوب تصمیم بگیرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی نیز در این جلسه اظهار داشت: در ۴ دهه فعالیت نهضت سوادآموزی موفقیت های بزرگی کسب کردیم به طوری که نرخ ۵۲درصد بیسوادی در قبل از انقلاب را به کمتر از ۴درصد رسانده ایم.

شاپور محمدزاده با اشاره به همکاری خوب سازمان زندان ها با نهضت سوادآموزی گفت: زندان های کشور در کسب موفقیت های ما سهم بسزایی دارند چرا که بهترین تعامل و همکاری را در خصوص معرفی افراد بیسواد و فراهم نمودن زمینه آموزش آنان با ما دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: به طور صددرصد آمادگی همکاری با سازمان زندان ها برای رسیدن به پایین ترین نرخ بیسوادی را داریم.

شایان ذکر است در این مراسم از کتاب هایی تالیف شده برای آموزش زندانیان رونمایی شد.

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، سازمان زندان ها و سازمان نهضت سواد آموزی برای کاهش بی سوادی، توسعه وتعمیق سواد وتوانمند سازی زندانیان همکاری های مشترکی را شروع خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز