خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش وزارت کشور به تغییرات قانون مالیات برارزش افزوده و کاهش اختیارات شوراها

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۹۶۴

مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور به تغییرات قانون مالیات بر ارزش افزوده ارائه و کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهرها واکنش نشان داد.

«محمدرضا صمیمی» مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تغییرات قانون مالیات بر ارزش افزوده و کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهرها گفت: در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی، وظایف و اختیارات فراوانی به شوراهای اسلامی محول شده است که می توان به موضوعاتی از جمله انتخاب و عزل شهردار، تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری، تصویب کلیه معاملات شهرداری و سازمان ها، موسسات و شرکت های وابسته، تصویب تعرفه عوارض، بودجه و اصلاح و متمم و تفریغ بودجه شهرداری، نظارت بر نحوه اجرای مصوبات شورا و ... را ذکر کرد.

وی ادامه داد: دولت و وزارت کشور در طول ۵ دوره فعالیت شوراهای اسلامی همواره از موجودیت و استقلال شوراهای اسلامی، به عنوان یک نهاد مردمی و حلقه واسط بین مردم و دولت حمایت کرده است و شوراها را به عنوان نهاد سیاستگذار و تصمیم‌گیر در امور مدیریت شهری و روستایی به ویژه در زمینه وضع عوارض محلی با توجه به ویژگی‌هاشی جغرافیایی و اقتصادی و مقتضیات هر شهر و روستا و تامین منابع درآمدی پایدار شهری و روستایی به رسمیت شناخته و از آن در مجامع مختلف حقوقی و قانونگذاری دفاع کرده است.

مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور با اشاره به این قانون گفت: در پیش نویس لایحه اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز که از سوی وزارت کشور به دولت و در نهایت مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، این موضوع به صورت شفاف و واضح مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: راجع به قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز مراجع دخیل در روند قانونگذاری از جمله مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نظراتی را مطرح کرده که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در نتیجه آن تغییرات بسیار زیادی در متن لایحه اولیه ایجاد شده است که برخی از آنها منجر به تغییر لایحه تقدیمی دولت شده و برخی از تغییرات انجام گرفته در لایحه اولیه از حیطه اختیارات وزارت کشور و دولت خارج است. با این وجود وزارت کشور در همه زمینه‌ها در حد وظایف خود از شوراهای اسلامی حمایت کرده و خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز