خبرگزاری کار ایران

حضور بیش از ۵ میلیون شرکت‌کننده در جشنواره دانش‌آموزان پژوهشگر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۰۷۹

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش در جشنواره ملی تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده با اشاره به حضور بیش از ۵ میلیون شرکت‌کننده در حوزه‌های پژوهش و فناوری در جشنواره دانش آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده گفت: برای آغاز و توسعه فرایند پژوهش، در مدارس کشور باید سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش ایلنا، فرهاد کریمی در آیین تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر برتر که با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش و منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آغاز هفته پژوهش در ساختمان شهید رجایی برگزارو همزمان به‌صورت ویدئوکنفرانس از طریق شبکه شاد برای مدیران کل استان‌ها و ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش کشور پخش شد، ضمن تبریک هفته پژوهش به جامعه پژوهشگر فرهنگی و دانش آموزان پژوهنده اظهار کرد: شعار هفته پژوهش امسال «مدرسه پژوهش محور، معلم پژوهنده و دانش‌آموز پرسشگر» است. انتخاب این شعار در راستای عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌های سند تحول در حوزه زیر نظام آموزش و پژوهش است. 

کریمی افزود: وزارت آموزش‌وپرورش به‌منزله نهاد فرهنگ‌ساز و تمدن‌آفرین در کشور، جایگاه بالایی برای پرورش مهارت‌های پژوهشی در نظر گرفته است و این موضوع در سطح سند تحول هم به‌وضوح دیده می‌شود. بر همین اساس و در جهت تحقق اهداف سند تحول، برای تربیت دانش آموزان متفکر و معلمان پژوهنده اهمیت بسیار زیادی قائل هستیم. 

رئیس پژوهشگاه مطالعات تصریح کرد: خوشبختانه در هفته پژوهش سال ۱۳۹۹ با کمک وزیر آموزش‌وپرورش شاهد چند رویداد مهم و اساسی و نقطه عطف در تاریخ تحولات پژوهشگاه مطالعات بوده‌ایم. استقرار و اصلاح ساختار پژوهشگاه مطالعات، تدوین برنامه جدید و آیین‌نامه پژوهشکده در ساختار جدید، اصلاح و به‌روزرسانی سازوکارهای پژوهشی و عملیاتی شدن طرح مدرسه پژوهش محور و. . مواردی هستند که عملیاتی شدن آن‌ها منجر به پژوهش محور شدن و شکل‌گیری نظام جامع پژوهش در آموزش‌وپرورش خواهد شد. 

وی گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران در حوزه‌های پژوهش و فناوری و ۱۱ بخش دیگر، در قالب ۱۵ کارگروه و کمیته بررسی آثار و انتخاب برترین‌ها، با بیش از ۵ میلیون شرکت‌کننده در کشور و هزاران ساعت نفر ارزیاب اجراشده و در روز دوشنبه ۲۴ آذرماه رونمایی خواهد شد. 

کریمی ضمن تقدیر و تشکر از همه معلمان و دانش‌آموزانی که در حوزه پژوهش تلاش می‌کنند، گفت: آغاز این هفته به تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر اختصاص دارد. مهم‌ترین پیام انتخاب نخستین روز این هفته برای تجلیل از دانش آموزان پژوهنده این است که فرآیند پژوهش باید از مدرسه آغاز شود و برای توسعه پژوهش در کشور باید در مدارس سرمایه‌گذاری صورت گیرد. 

رئیس پژوهشگاه مطالعات گفت: امسال برای سومین سال متوالی از دانش‌آموزانی که در سال اول دوره ابتدایی در حوزه مطالعه دارای رتبه‌های برتر بودند، تقدیر و تشکر به عمل می‌آید همچنین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال ۹۹ به نام سال جهش و تولید، برای اولین بار از پژوهشگران برتر هنرستان‌ها نیز تقدیر به عمل می‌آید. 

وی در پایان گفت: در هفته پژوهش امسال افتخار داریم تا در خدمت خانواده پژوهشگر شهید فخری زاده باشیم و با حضور ایشان از برنامه‌های معلم پژوهنده رونمایی کنیم که امیدواریم این امر آغازی برای شروع فصلی جدید در تاریخ پژوهش کشور باشد. 

شایان‌ذکر است، در پایان برنامه از ۳ دانش‌آموز برتر کشوری ساکن شهر تهران توسط وزرای آموزش‌وپرورش و علوم، تحقیقات و فناوری به‌طور نمادین تقدیر به عمل آمد و همزمان در استان‌ها از دانش آموزان برتر کشوری توسط بالاترین مقام استان تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز