خبرگزاری کار ایران

ضرورت پرورش ایده‌های جوانان/شرکت‌های دانش بنیان توانستند ایده‌های خود را برای رفع نیازهای جامعه عملی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۹۸۱

وزیر علوم بیان کرد: وجود ۴۷ پارک علم و فناوری در کشور منشا خدمات بسیار خوبی به مجموعه‌های جوانان است. این نشان می‌دهد شرکت‌های دانش بنیان توانستند ایده‌های خود را برای رفع نیازهای جامعه عملی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تجلیل از دانش آموزان پژوهشگرو فناوران برگزیده با حضور وزرای محترم آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز به صورت محازی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. 

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان در این نشست عنوان کرد: این که پژوهش با حضور اساتید و معلمان در حال حرکت است بسیار حائز اهمیت است. ما این تلاش‌ها و زحمات را می‌بینیم و قدر دارن آن هستیم و این دستاورد‌ها را در کمال بی‌تکلفی و بدون ادعا در فضایی آرام به محضر مردم ایرانی ابلاغ می‌کنیم تا بدانند که معلمین و اساتید ما در یک حرکت پیوسته برای تربیت نسل آینده چه تلاشی می‌کنند. 

وی افزود: تربیت نسل آینده در طول دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله افتخارات ما است. جامعه‌ای که از لحاظ پوشش دانشگاهی شاید وضعیت مناسبی نداشت و حتی در آن زمان افراد محقق به کشور وارد می‌شدند ولی امروز ایران توانسته نیاز علمی خود را تامین کنند. محققان ما امروزه به هر جایی که در دنیا رفتند اثرات مهمی برجای گذاشتند و منشا علمی بودند. این می‌تواند نقش موثر معلمان را هم نشان دهد. 

وزیر علوم ادامه داد: هسته اولیه پژوهش در مدارس شکل می‌گیرد. کاشت بذر توانمندی و ارزشمندی در دل بچه‌های این آب و خاک توسط معلمین شکل می‌گیرد. در اینجاست که باید قدر معلمان را دانست که به این نهال رسیدگی می‌کنند تا بارور شود. خودباوری را باید در نسل جدید تقویت کنیم و این خود باوری یک انرژی اصلی برای حرکت ما در دنیا است. 

وی بیان کرد: ما دستاوردهای پژوهشی خوبی را در دنیا داشتیم و این افتخارات ما است که باتوجه به همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها توانستیم کارمان را پیش ببریم اما در هر صورت باید باید ایده‌های جوانان پرورش یابد 

غلامی افزود: وجود ۴۷ پارک علم و فناوری در کشور منشا خدمات بسیار خوبی به مجموعه‌های جوانان است. این نشان می‌دهد شرکت‌های دانش بنیان توانستند ایده‌های خود را برای رفع نیازهای جامعه عملی کنند. در همین دوره یک‌ساله با شیوع کرونا تعداد زیادی از این شرکت‌ها در یک اقدام دور از انتظار و بی‌سابقه توانستند به نیازمندی‌ها پاسخ دهند. لذا این نوید در این زمینه وجود دارد که این جریان به سمت خوبی پیش می‌رود. 

وزیر علوم در پایان بیان کرد: ما در جریان علمی هم در داخل و هم خارج حرف برای گفتن داریم و این دستاوردها چیزی نیست جز اعتماد به جوانان و تربیت یک نسل متفکر؛ که حتما در آینده نه چندان دور در این جامعه به توفیق خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز