خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:

ماجرای وقف منابع طبیعی موجب ناراحتی و نارضایتی مردم شده است/ باید از اراضی ملی حفاظت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۵۶۷

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: ماجرای وقف منابع طبیعی موجب ناراحتی و نارضایتی مردم شده است، چرا که یک سری از اراضی جنگلی سابقه‌ی چندین هزار ساله دارند.

«سمیه رفیعی» رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تنظیم لایحه‌ی جدید دولت در رابطه با موضوع وقف منابع طبیعی، بیان کرد: این لایحه هنوز رسما به مجلس تحویل داده نشده است و ما منتظر هستیم تا تحویل داده شود، اما با توجه به اینکه دولت خودش اقدام کرده این چالش مهم را بررسی کند و ما هم در در این رابطه با کارشناسان جلساتی داشتیم، بر همین اساس می‌دانم که این یک اقدام موثر خواهد بود که این معضل مهم برای همیشه حل شود و در مجلس حتماً از آن استقبال می‌کنیم.

وی در تشریح بندهای لایحه، ادامه داد: وقتی که لایحه تحویل داده شود در رابطه با موضوعات آن صحبت خواهم کرد.

رفیعی افزود: مسئله اینجاست که همواره کشمکش و اختلافی بین سازمان‌های مسئول که مسوولیت حفاظت از منابع طبیعی را داشتند با اداره اوقاف وجود داشته و وجود خلا قانونی به این موضوع دامن زده است.

وی ادامه داد: این ماجرا موجب ناراحتی و نارضایتی مردم هم شده است، چون یک سری از اراضی جنگلی سابقه‌ی چندین هزار ساله دارند و جنگل هیرکانی به سابقه‌ای از دوران دوم یا سوم زمین شناسی برمی‌گردد، بنابراین وقتی ادعای ملکیت مطرح می‌شود، مقداری در این زمینه تردید به وجود می‌آید.

رئیس فراکسیون محیط زیست افزود: با این وجود، سوال مطرح می‌شود که چطور می‌توان اصالت وقف در این جنگل‌ها را مشخص کرد و از طرف دیگر هم سازمان اوقاف مدارکی می‌آورد بر تایید اینکه این مکان موقوفه است، بعد باید بررسی کرد که آیا این منطقه می‌تواند موقوفه باشد یا نه، بنابراین خلا قانونی به این قضیه دامن می‌زند و مردم هم ناراضی می‌کند.

وی ادامه داد: در این مسائل حتما باید یک اتفاق مهم بیفتد و فکر می‌کنم مجلس یازدهم می‌تواند برای همیشه این مشکل را حل کند، بحث انفال اراضی ملی، یک بحث مشخص است و باید برای همه‌ی نسل‌ها از آن حفاظت کرد.

رفیعی در پایان گفت: ما به شدت از این لایحه استقبال می‌کنیم و بررسی‌ها در این زمینه را شروع خواهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز